Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Trafikpolitik

- K23 Sydbane stoptog efter 11/4
K23 Sydbane stoptog efter 11/4
Af emc. 28/10-22, 14:01.
Seneste redigering: 28/10-22, 14:07 af emc
Umiddelbart er der ikke info om stoptoget på Sydbanen i K23 på dsb.dk.
Når Næ-Køge-Kbh linjen åbner til april, kunne umiddelbart se ud som om at stoptoget NÆ-Nyk F bliver afkoblet Lille Syd og derefter kun kører denne korte strækning. Er det korrekt forstået?

https://www.dsb.dk/globalassets/pdf/koereplaner/regionaltog/k23/dsb-k23--sjaelland-.pdf

Kigger man på TKØ23, kommer EB til at køre til Vordingborg, men kun to morgenafgange Vo-Kbh og en retur. Men afgangene går ifølge passager køreplanen kun ml Kbh og Næstved -dvs toget kører mellem Næstved og Vordingborg uden af-og påstigning?

https://www.bane.dk/-/media/Bane/Jernbanevirksomhed/Kapacitet/Tjenestekoereplaner/TKOE/K23-TKOE-11122022.pdf

K23 Sydbane stoptog efter 11/4
Af Per Holm, nær 133 m perronlængde på strækn. 880. 28/10-22, 14:17.
Seneste redigering: 28/10-22, 14:22 af Per Holm
"Det er svært at spå, især om fremtiden"

Man er vel forsigtige og venter indtil man kommer det lidt nærmere og får lidt mere viden om hvor sansynligt det vil vise sig at være at få i drift med at "sælge" tanken om eldrift til strkn. 2 Lu og Vo til publikum?

mvh. Per


... og i persontrafikken bør al skifte mellem transportmidler være hurtigt, kort, i læ, niveau-delt og tørt, såvel for fritgående som for hjulbårne (barnevogn, kørestol eller rollator) rejsende.

Noget andet spændende i k23, er for mig afviklingen af trafikken omkring Ølby station.

PÅ denne et sporet strækning vil afgangene fra Ølby efter den 11 April være således.
Note. Køreplanen for lokaltog er tage fra rejseplanen d. 12/12, da jeg ikke kan finde en køreplan for 2023.

06 Roskilde
12 Næstved
18 Nivå
23 Faxe Syd
36 Roskilde
42 Næstved
48 Nivå
53 Faxe Syd

Så der vil ca være 5/6 min mellem hver afgang, og så lige 2 "pauser" på 13 min.
Da alle afgange er skiftevis nord og sydgående. Og det faktum at der er ca 1,5/2 min til dobbeltsporet i syd, og adskillelsen af de 2 linjer i nord.

Vil det betyde at et tog kun lige kommer væk fra enkeltsporet, før at et nyt kører der ind.
Så det skal nok blive spændende at se den trafikafvikling i virkeligheden.

Noget andet interessant er også skiftetiderne mellem lokaltog og regionaltog.

Mod nord er skiftetiden fra lokaltog til regionaltog på 12 min.
og mod syd(fra regionaltog til lokaltog er den på 11 min.
Så der er bestemt tider der er til at leve med.
Man kan lige nå ned i 7/11 og køber en kop kaffe til turen.



Citat fra: Thomas Larsen Dato 29/10-22, 20:07Noget andet spændende i k23, er for mig afviklingen af trafikken omkring Ølby station.

PÅ denne et sporet strækning vil afgangene fra Ølby efter den 11 April være således.
Note. Køreplanen for lokaltog er tage fra rejseplanen d. 12/12, da jeg ikke kan finde en køreplan for 2023.


Lokaltog skifter også køreplan så du kan ikke bruge tiderne fra rejseplanen

Citat fra: Thomas Larsen Dato 29/10-22, 20:07Noget andet spændende i k23, er for mig afviklingen af trafikken omkring Ølby station.

PÅ denne et sporet strækning vil afgangene fra Ølby efter den 11 April være således.
Note. Køreplanen for lokaltog er tage fra rejseplanen d. 12/12, da jeg ikke kan finde en køreplan for 2023.

06 Roskilde
12 Næstved
18 Nivå
23 Faxe Syd
36 Roskilde
42 Næstved
48 Nivå
53 Faxe Syd

Så der vil ca være 5/6 min mellem hver afgang, og så lige 2 "pauser" på 13 min.
Da alle afgange er skiftevis nord og sydgående. Og det faktum at der er ca 1,5/2 min til dobbeltsporet i syd, og adskillelsen af de 2 linjer i nord.

Vil det betyde at et tog kun lige kommer væk fra enkeltsporet, før at et nyt kører der ind.
Så det skal nok blive spændende at se den trafikafvikling i virkeligheden.

Noget andet interessant er også skiftetiderne mellem lokaltog og regionaltog.

Mod nord er skiftetiden fra lokaltog til regionaltog på 12 min.
og mod syd(fra regionaltog til lokaltog er den på 11 min.
Så der er bestemt tider der er til at leve med.
Man kan lige nå ned i 7/11 og køber en kop kaffe til turen.
K23 TKØ startende på side 551. Der finder du Roskilde - Køge (strækning 4)  :)

Noget andet spændende i k23, er for mig afviklingen af trafikken omkring Ølby station.
OG NU SKULLE DEN GERNE PASSE MED K23 FRA 11 APRIL. :-)

PÅ denne et sporet strækning vil afgangene fra Ølby efter den 11 April være således.

06 Roskilde
12 Næstved
18 Nivå
29 Faxe Syd
36 Roskilde
42 Næstved
48 Nivå
59 Faxe Syd

Så der vil ca være 6/7 min mellem hver afgang, og så lige 2 "pauser" på 11 min.
Da alle afgange er skiftevis nord og sydgående. Og det faktum at der er ca 1,5/2 min til dobbeltsporet i syd, og adskillelsen af de 2 linjer i nord.

Vil det betyde at et tog kun lige kommer væk fra enkeltsporet, før at et nyt kører der ind.
Så det skal nok blive spændende at se den trafikafvikling i virkeligheden.

Noget andet interessant er også skiftetiderne mellem lokaltog og regionaltog.

Mod nord er skiftetiden fra lokaltog til regionaltog på 12 min.
og mod syd(fra regionaltog til lokaltog er den på 17 min.
Så der er bestemt tider der er til at leve med.
Man kan lige nå ned i 7/11 og køber en kop kaffe til turen.

Citat fra: Thomas Larsen Dato 29/10-22, 20:54Noget andet spændende i k23, er for mig afviklingen af trafikken omkring Ølby station.
OG NU SKULLE DEN GERNE PASSE MED K23 FRA 11 APRIL. :-)

PÅ denne et sporet strækning vil afgangene fra Ølby efter den 11 April være således.

06 Roskilde
12 Næstved
18 Nivå
29 Faxe Syd
36 Roskilde
42 Næstved
48 Nivå
59 Faxe Syd

Så der vil ca være 6/7 min mellem hver afgang, og så lige 2 "pauser" på 11 min.
Da alle afgange er skiftevis nord og sydgående. Og det faktum at der er ca 1,5/2 min til dobbeltsporet i syd, og adskillelsen af de 2 linjer i nord.

Vil det betyde at et tog kun lige kommer væk fra enkeltsporet, før at et nyt kører der ind.
Så det skal nok blive spændende at se den trafikafvikling i virkeligheden.

Noget andet interessant er også skiftetiderne mellem lokaltog og regionaltog.

Mod nord er skiftetiden fra lokaltog til regionaltog på 12 min.
og mod syd(fra regionaltog til lokaltog er den på 17 min.
Så der er bestemt tider der er til at leve med.
Man kan lige nå ned i 7/11 og køber en kop kaffe til turen.

Og så passer det også bedre med hvornår togene mødes på Køge station.

Næstved og Nivå togene mødes i minuttal 14 og 44.
Roskilde og Fakse Syd togene mødes i minuttal 02 og 32

I alle tilfælde ankommer togene mod syd, samtidig med at togene mod nord afgår.
Lokaltog har ophold i køge på 2/4 min. Og Regionaltog har ophold på ca 5 min i begge retninger.
 

Citat fra: Thomas Larsen Dato 29/10-22, 21:05
Citat fra: Thomas Larsen Dato 29/10-22, 20:54Noget andet spændende i k23, er for mig afviklingen af trafikken omkring Ølby station.
OG NU SKULLE DEN GERNE PASSE MED K23 FRA 11 APRIL. :-)

PÅ denne et sporet strækning vil afgangene fra Ølby efter den 11 April være således.

06 Roskilde
12 Næstved
18 Nivå
29 Faxe Syd
36 Roskilde
42 Næstved
48 Nivå
59 Faxe Syd

Så der vil ca være 6/7 min mellem hver afgang, og så lige 2 "pauser" på 11 min.
Da alle afgange er skiftevis nord og sydgående. Og det faktum at der er ca 1,5/2 min til dobbeltsporet i syd, og adskillelsen af de 2 linjer i nord.

Vil det betyde at et tog kun lige kommer væk fra enkeltsporet, før at et nyt kører der ind.
Så det skal nok blive spændende at se den trafikafvikling i virkeligheden.

Noget andet interessant er også skiftetiderne mellem lokaltog og regionaltog.

Mod nord er skiftetiden fra lokaltog til regionaltog på 12 min.
og mod syd(fra regionaltog til lokaltog er den på 17 min.
Så der er bestemt tider der er til at leve med.
Man kan lige nå ned i 7/11 og køber en kop kaffe til turen.

Og så passer det også bedre med hvornår togene mødes på Køge station.

Næstved og Nivå togene mødes i minuttal 14 og 44.
Roskilde og Fakse Syd togene mødes i minuttal 02 og 32

I alle tilfælde ankommer togene mod syd, samtidig med at togene mod nord afgår.
Lokaltog har ophold i køge på 2/4 min. Og Regionaltog har ophold på ca 5 min i begge retninger.
 

Hvor har du oplysningen om, at lokaltog kun kører til Faxe Syd og ikke Faxe Ladeplads? Ved du noget som rejseplanenn ikke ved? :)

K23 Sydbane stoptog efter 11/4
Af Thomas Larsen. 30/10-22, 10:10.
Seneste redigering: 30/10-22, 10:12 af Thomas Larsen
Det er en typo fra min side.
Den kører selvfølgelig helt til Faxe Ladeplads.

Som du nok kan se. Gik det lidt for stærkt igår, med at skrive mit indlæg.

Gå op Sider:[1]

Jernbanebøger

Uniformer ved danske jernbaneselskaber fra 1847 til 1980

Uniformer ved danske jernbaneselskaber fra 1847 til 1980. Pris 280 kr.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak