Citat fra: anho Dato 17/10-22, 19:23Citat fra: TWB Dato 17/10-22, 16:53Ærgerligt at du ikke kan finde dokumentation for dine tal.
Men gå ind på Statistikbanken og se hvad Danmark Statistik har omkring passagerer som årligt køre over Storebælt.Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Og gå ind på trafiktal på Storebælt.dk
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.8
Så har jeg svært ved at se hvor dine mange passagerer er blevet af i togene.
At du er tilfreds med 3 forbindelser via Fyn - viser kun at du er ligeglad med denne forbindelse.
3 tog i timen er et hver 20 minut.
Det kunne have bæret 1 hvert 10 min. uden Kattegatforbindelsen.
6 tog i timen mellem København og Odense? Ville det være rart? Ja. Er det nogen nævneværdig forbedring over 20-minuttersdrift når selve ruten alligevel tager en time at køre? Til dels. Den gennemsnitlige ventetid ville falde fra 10 til 5 minutter, så 8,3 % tidsbesparelse. Men i sidste ende er der langt mere gavn ved at spare 60 minutter på turen Aarhus-København, end ved at spare 5 minutter i ventetid på turen Odense-København. Jeg vil ikke have skudt i ærmet at jeg er ligeglad med den forbindelse, for det er jeg absolut ikke - jeg rejser til Fyn langt oftere end jeg rejser til Jylland. Der er bare langt mere gavn at hente med en Kattegatforbindelse.
Hvad angår statistikken har jeg anført kilder. Hvis du kigger i post ex analysen af Storebælt, kan du se at antallet af togpassagerer og bilpassagerer altid har ligget tæt på hinanden, dog med bilismen lidt højere. Det er i og for sig irrelevant for mit argument hvilket tal der er højest. Det vigtige er at de ligger ret tæt på hinanden, og at antallet af togrejsende altså ikke er langt under biltrafikken som du først hævdede.
Citat fra: TWB Dato 17/10-22, 16:53Og folk i København har brug for bil hvis de skal udenfor centrum. Det er så ofte en delebil eller en lejebil.
...absolut ikke sandt. Jeg rejser ud til DTU hver hverdag. Jeg rejser jævnligt til Nivå og Roskilde, og en gang imellem til bøhlandet på Sydfyn. Jeg har ingen bil og intet kørekort. Vi bør forbedre den offentlige transport så flere kan leve på den måde i stedet for at være tvunget til at have bil. Kattegat kun for biler ville gøre det stik modsatte - tilskynde mere bilisme og øge trængslen.
Men en forbedring på 10 min og en stor mia. besparelse og udsigt til at turen over Storebælt kan ske uden den urimelige betaling nu - det er vel værd at tage med.
Du betvivler altså de tal som opgives fra Danmarks Statistik?
Jeg synes du skulle gå ind og selv checke end blot at studere en analyse over hvordan det måske kunne være.
Fakta er at der har været ca 3 x så mange over vejdelen end i togene i mange år.
Så du har ikke ret medmindre du kan fremvise en bedre dokumentation end den fra Danmarks Statistik.
Og husk trafiktal for biler og busser viser kun antallet af køretøjer - men ikke antal af passagerer i køretøjerne.
Nu har vel over 80% af danskere over 18 år kørekort.
Og den individuelle transport er stadig og vil være det fremover den vigtigste transportform.
Men vi skal klart forbedre forholdene for de daglige pendlere - ikke for dem som "blot" skal på en tur ud i landet..
De må vente til andre udfordringer er løst.