Citat fra: KKLD Dato 27/08-22, 13:14Har en drøm om at strækningen vil blive omdannet til s-tog, fx ved at forlænge linje H fra Østerport.
Det ville godt nok være en stor mængde arbejde! Perronerne skulle udvides fra cirka 30-40 meter, til 160 meter. Overkørsler nedlægges, og nogle erstattes af broer/tunneler. Opgradering til dobbeltspor (man bør ikke risikere at forsinkelser fra enkeltsporet strækning breder sig til resten af det meget stabile S-togsnetværk). Og... langt, langt mere derudover. Derudover går en del af det igennem naturskønne, fredede arealer. Kæmpe udgift. Og hvad ville man få ud af det? Man ville spare et togskift for folk der skal til... Brede Værk, Haldor Topsøe, og et par løst bebyggede forstadskvarterer.
Jeg tror det er langt mere realistisk at forbinde den med Hovedstadens Letbane i stedet, ved at nedlægge Nørgårdsvej St. og broen over Klampenborgvej, og så lade togene køre Lyngby-Nærum. Teknisk set er det allerede letbanetog der kører på banen i dag, omend dieseldrevne af slagsen.
Citat fra: Per Holm Dato 27/08-22, 13:21Den idé var der også andre der havde og S-banen nåede da også at blive bygget næsten helt færdig inden man ombestemte sig og fjernede meget af det anlagte igen og/eller benyttede det til naturgastracé.
Søgeord: Lundtoftebanen
...Lundtoftebanen har da aldrig haft noget at gøre med Nærumbanen, ud over at ligge i cirka samme område? Intet af Nærumbanens trace skulle, så vidt jeg ved, benyttes til Lundtoftebanen.