Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Udland

- Besøg ved InnoTrans 2022 (2. del - 7 fotos)
2. del
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

I tilslutning til 1. del af besøget ved messen foretog 'andersj' bl.a. en sammenligning mellem Stadler FLIRT-Akku og Siemens Mireo Plus B. Tak for det, Anders.

Lad os kigge på Siemens Mireo Plus B udefra:

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Begge fotos: Siemens Mireo Plus B batteritog (SWEG 563 006/106) til Baden-Württemberg.

Batteritoget er ét af de 20, med hvilke SWEG skal betjene Ortenau-Netz ("BaWü-Netz 8") fra juni 2023.

Siemens præsenterede også sit brinttog, Mireo Plus H:

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Begge fotos: Siemens Mireo Plus B brinttog (DB 563 001/101) til Baden-Württemberg. 

Brinttoget skal i 2024 køre for DB Regio Baden-Württemberg på strækningen Tübingen–Horb–Pforzheim.

Med udbredelsen af brinttog tænkes også i "mobile brint-tankanlæg", og et eksempel herpå blev fremvist sammen med polske PESAs brintlokomotiv (SM42-6Dn 001), som under stor opmærksomhed blev præsenteret på TRAKO-messen i Gdansk 2021:

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Mobilt brint-tankanlæg (på sættevogn) fra den polske petrokemiske industri PKN ORLEN. Bagved ses PESAs brintlokomotiv.

Alstom's brinttog iLint har i øvrigt opnået 1.175 km på én optankning

Men tilbage til Siemens Mobility:

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Siemens Desiro HC (ODEG 62 129).

Kurven gør desværre, at vi ikke kan se, at toget er 4-vogns, hvor de 2 midtervogne er to-etagers. Toget er ét af to Siemens Desiro HC, der er bestilt af Ostdeutsche Eisenbahn GmbH (ODEG) til Netz Elbe-Spree, som ODEG har vundet pr. DEC 2022. ODEG har desuden bestilt 21 stk. 6-vogns tog.

Endelig skal vi lige se på Siemens Mobility's sporvogn Avenio:

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Siemens Avenio 4-leddet, enkeltrettet lavgulvssporvogn til VAG Nürnberg (Metro Report Int.).

VAG Nürnberg har foreløbig bestilt 26 vogntog, og de første indsættes i DEC 2022.

Som sikkert bekendt skal leveres 29 stk. af typen til Hovedstadens Letbane fra august 2023. De produceres på Siemens nye fabrik i Kragujevac i Serbien.

Hvor ikke andet er anført, er billederne fotograferet af min gode ven og kollega OTS fra den lille gruppe af privatbanefolk, der - desværre (for mig) uden mig - besøgte messen.

En samlet oversigt over udstillere og deres materiel udstillet udendørs kan findes her: https://www.innotrans.de/innotrans/downloads-alle-sprachen/allgmeine-informationen/innotrans_freigel%C3%A4nde-und-bus-display.pdf .

Endelig har jeg planer om fortsættelse i en 3. del.

Bedste hilsener
Niels   

Besøg ved InnoTrans 2022 (2. del - 7 fotos)
Af T. Rithmester, Struer. 26/09-22, 10:09.
Seneste redigering: 26/09-22, 10:11 af T. Rithmester
Citat fra: Niels Munch Dato 26/09-22, 09:592. del
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

Lad os kigge på Siemens Mireo Plus B udefra:

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Begge fotos: Siemens Mireo Plus B batteritog (SWEG 563 006/106) til Baden-Württemberg.
 

Tak for reportagen, Niels.
Det bliver godt nok et kvantespring ind i fremtiden som MjbaD tager her.

Med venlig hilsen

Thomas Dath Rithmester

Besøg ved InnoTrans 2022 (2. del - 7 fotos)
Af Niels Munch. 1/10-22, 11:03.
Seneste redigering: 1/10-22, 11:05 af Niels Munch
Citat fra: T. Rithmester Dato 26/09-22, 10:09Det bliver godt nok et kvantespring ind i fremtiden som MjbaD tager her.

Ja, et uhyre spændende projekt, hvor en privatbane (atter) er på forkant. Også spændende, om banens idé om en 3-i-én løsning af ladeinfrastrukturen lader sig gennemføre - og til tiden.

En - desværre aflåst - artikel af den 28.09.2022 i Mobilitywatch beskæftiger sig med dette emne  (man kan dog oprette sig som "prøvebruger" u/b).

M.v.h.
Niels

Gå op Sider:[1]

Danske privatbaner

Læs historien om:
Randers - Hadsund Jernbane

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak