Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Udland

- Besøg ved InnoTrans 2022 (1. del - 7 fotos)
Besøg ved InnoTrans 2022 (1. del - 7 fotos)
Af Niels Munch. 25/09-22, 21:33.
Seneste redigering: 25/09-22, 21:42 af Niels Munch
I den forgangne uge var der:
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
- efter at man p.g.a. Covid-19 havde aflyst messen i 2020.

"Bahnhof InnoTrans" var selvsagt spækket med rullende materiel, hvorfra jeg kan vise nogle - forhåbentlig vel udvalgte - stikprøver. Først en "velkomstparade":

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
F.v. ses: Stadler FLIRT brinttog til USA, Stadler FLIRT-Akku til Schleswig-Holstein, Siemens Mireo Plus B og Siemens Mireo Plus H i Baden-Württemberg's farver, Alstom Coradia Stream HC til CFL Luxembourg samt polske NEWAG "Impuls2 Hybryda" til Województwo zachodniopomorskie.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Stadler FLIRT H2 til California's San Bernardino County, USA.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Stadler FLIRT H2 'power pack', hvori hele brintteknologien er samlet (train.com).

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Den første FLIRT H2 til USA er bygget i Bussnang [CH], følgende forventes bygget på Stadler's fabrik i Salt Lake City (han står der sørme endnu).

California State Transportation Agency (CalSTA) har afgivet ordre på fire 4-vogns tog til levering 2027 og har option på yderligere 25.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Første serieproducerede Stadler FLIRT-Akku (erixx GmbH 526 007) til NAH-SH.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Stadler FLIRT-Akku (erixx GmbH 526 007 til NAH-SH).

Schleswig-Holsteins trafikselskab NAH-SH har bestilt i alt 55 FLIRT-Akku togsæt til operatørerne på sine regionallinjer.

Om denne Uerdinger er udstillingens 'mascot' eller ment som 'state of the art' fra 1956:

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
HANS - HANSeatische Eisenbahn GmbH, Putlitz 798 610-2 (Uerdingen 61965/1956).

..... véd jeg ikke, men kontrasten til øvrige tog er vistnok ret tydelig :D .

Hvor ikke andet er anført, er billederne fotograferet af min gode ven og kollega OTS fra den lille gruppe af privatbanefolk, der - desværre (for mig) uden mig - besøgte messen.

En samlet oversigt over udstillere og deres materiel udstillet udendørs kan findes her: https://www.innotrans.de/innotrans/downloads-alle-sprachen/allgmeine-informationen/innotrans_freigel%C3%A4nde-und-bus-display.pdf .

Endelig har jeg planer om en fortsættelse i 2. del.

Bedste hilsener
Niels

Jeg kan lige supplere med et par billeder også.

Siemens Mireo Plus B til Baden Württemberg var udstillet i mere eller mindre samme grundlæggende konfiguration som dem Midtjyske Jernbaner har bestilt - to vogne med tre indstigningsdøre.
Bemærk at Siemens har udviklet en ny bogie (type SF 7500) til Mireo platformen hvor lejerne er placeret indvendigt, hvilket bl.a. fører til en lavere vægt.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet. 
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

Stadler Flirt Akku til NAH.SH med et maskinrum i den ene ende af toget mellem førerrum og kupé. Desuden har Flirt'en også store sideruder i førerrummet, hvilket Mireo ikke besidder. Mireo'en har også en mindre forrude og virker generelt til at være optimeret til lave omkostninger.

Mireo'en havde også større højdeforskel mellem lavgulv- og højgulvsektionenerne end Flirt'en - muligvis for at få plads til mere teknik under gulvet, da Mireo'en ikke har et maskinrum.
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

Anders

Citat fra: Niels Munch Dato 25/09-22, 21:33Om denne Uerdinger er udstillingens 'mascot' eller ment som 'state of the art' fra 1956:

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
HANS - HANSeatische Eisenbahn GmbH, Putlitz 798 610-2 (Uerdingen 61965/1956).

..... véd jeg ikke, men kontrasten til øvrige tog er vistnok ret tydelig :D .
Niels, det er bare den der retrotendens fra bilfabrikkerne, der nu er kommet til togfabrikkerne. Nedenunder er der en tip top moderne drivline, der kan køre både på brint, diesel og batteri.

(Satire og ironi kan forekomme)

Veteranetog på Innotrans
Af eyolf, Slemmestad, Norge. 26/09-22, 22:40.
Det er en tradidsjon at det på Innotrans vises frem én eller to veteranenheter hvert år. I 2014 var det denne:

Besøg ved InnoTrans 2022 (1. del - 7 fotos)
Af Niels Munch. 26/09-22, 23:08.
Seneste redigering: 26/09-22, 23:10 af Niels Munch
Citat fra: eyolf Dato 26/09-22, 22:40Det er en tradidsjon at det på Innotrans vises frem én eller to veteranenheter hvert år.

Ja, og f.eks. damplokomotivet DR 52 8029, der nu henstår i Benndorf, har været 'mascot' flere gange.

M.v.h.
Niels

Fine billeder.
Jeg har rejst i netop 798 610-2 mellem Putlitz og Pritzwalk i 2014.
Godt at se, at den stadig eksisterer.

Søren.

Citat fra: eyolf Dato 26/09-22, 22:40Det er en tradidsjon at det på Innotrans vises frem én eller to veteranenheter hvert år.

I 2008 var det denne "gamle dreng":


"Der Adler", rekonstrueret replika på InnoTrans 2008, 24.09.2008 (nm).

M.v.h.
Niels

Gå op Sider:[1]

Jernbanebøger

Der kommer altid en sporvogn

Der kommer altid en sporvogn. Pris 310 kr.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak