4. delDu kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet. Links til 1. del *
her*, 2. del *
her* og 3. del *
dér*.
I det område af Bf InnoTrans, vi forlod i 3. del, havde Siemens Mobility udstillet sine nye
Vectron-udgaver:
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.Begge fotos: Vectron 230 (6193 400) til České Dráhy.Tjekkiske
ČD har bestilt 50 stk. Vectron med en max. hst. på 230 km/t til anvendelse i eksprestog sammen med ComfortJet vognene (ČD's markedsnavn for de nye
Siemens Viaggio Comfort personvogne), og de skal også køre med de tjekkiske RailJets.
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.Begge fotos: Vectron Dual Mode (248 019).Vectron Dual Mode Zweikraftlokomotive erstatter i Siemens' sortiment det rent dieselelektriske Vectron DE lokomotiv, og alene DB Cargo har bestilt 100 eksemplarer. På 15kV/16.7Hz yder lokomotivet max. 2.400kW, og som dieselelektrisk 2.000kW.
To-dækkerne i baggrunden t.v. indgår i ODEGs 4-vogns Siemens Desiro HC, vi så på i 2. del.
Nogle erindrer givetvis "Ansaldo". Under det nye Hitachi-ejerskab var man repræsenteret med
Trenitalias tri-mode "Blues" 3-vogns togsæt:
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.Hitachi Rails tri-mode HTR.312 "Blues" til Trenitalia.Toget, der har en max. hst. på 160 km/t, fødes fra 3 kV DC køreledning, fra diesel-generator eller batteripakke. Trenitalia har i første omgang bestilt 43, og toget, hvoraf de første forventes leveret i år, bliver jf. Hitachi 'det første diesel-batteri-elektriske passagertog i drift i Europa'.
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet. Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.Hitachi Rail tri-mode HTR.312 "Blues" til Trenitalia.Vi nærmer os afskedsparaden:
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.Nærmest er polske NEWAGs 'Impuls2 Hybryda' EN63H-008, derefter CFLs Alstom Coradia Stream HC togsæt - o.s.v.NEWAGs Impuls elektro-diesel bi-mode togsæt var i øvrigt repræsenteret på
TRAKO 2021 i Gdańsk med EN63H-003.
Dermed slut for denne gang; mange tak til "kameramanden"
OTS for de gode billedbidrag. Vi har kun løftet fligen for omfanget af InnoTrans 2022 og har gennemført mange "overspringshandlinger", f.eks. i forhold til en kroatisk sporvogn til Letland, en tyrkisk batterisporvogn til Rumænien eller mange godsvogne o.s.v.
Jeg håber alligevel at have tilgodeset den udsøgte skare, der har tildelt serien deres "likes".
Endelig har jeg måske bidraget en anelse til afveksling i de af Forums
'wannabe trafik- og køreplanlæggere' genoptagne kæphesteridt.
Bedste hilsener
Niels