Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Rullende materiel

- Coradia Stream & Talgo nyt
Gå ned Sider: 1 ... 40 41 [42]
Coradia Stream & Talgo nyt
Af andersj, Aalborg. I dag 00:46.
Endnu en Talgo-stamme på vej vestpå: https://www.youtube.com/watch?v=rnUf31hTKtQ

Anders

Coradia Stream & Talgo nyt
Af Baumann, Hjordkær. I dag 06:57.
Hvorfor er den sat på rulleskøjter ?

Citat fra: Baumann Dato I dag 06:57Hvorfor er den sat på rulleskøjter ?
For at hjulene ikke falder ned mellem skinnerne på bredsporet i Spanien.

Coradia Stream & Talgo nyt
Af andersj, Aalborg. I dag 15:08.
Det er nok ikke den helt store overraskelse efter at DB i 2023 annoncerede at ICE L også på sigt ville blive indsat til Østrig og Danmark, men nu er det i hvert fald bekræftet at Talgos BR 105 lokomotiv også bygges og godkendes til kørsel i Danmark.

Kopiert fra LinkedIn:
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

Anders

Citat fra: andersj Dato  4/03-25, 10:58
Citat fra: Thorfinn Dato  4/03-25, 09:02
Citat fra: andersj Dato 28/02-25, 12:25Flere tyske medier skriver nu at indsættelsen af ICE L mellem Amsterdam og Berlin er udskudt på ubestemt tid og at DB derfor vil indsætte ICE 3neo (BR 408) som midlertidig erstatning fra december 2025. ICE L skal i første omgang kun køre internt i Tyskland og senere også på Amsterdam-Berlin.
Men er det ikke mere Fleresystems Talgolokomotivet, som DSB jo netop ikke bestillte?
Der er ikke ret meget 1,5 kVDC / 15 kVAC @16 2/3 materiel i denne verden, så blev det de fine BR408.



Jo BR 105 lokomotivet er også forsinket på ubestemt tid, men meningen er at de i starten skal trækkes af de Vectron lokomotiver NS International har indlejet og som pt. bruges til at trække IC1 vognene mellem Amsterdam og Berlin, ligesom DB også vil leje Vectron lokomotiver til kørsel med vognene internt i Tyskland.

Men det kan godt været at man nu venter med at starte op til Amsterdam indtil BR 105 er leveret, så NS International kan tilbagelevere nogle af Vectron lokomotiverne til december. De skal fortsat bruges til Nightjet togene mod Zürich og Innsbruck/Wien.

De starter slet ikke Amsterdam op med talgo vognene. De kan ikke blive godkendt i Holland pga det alt for høje akseltryk og der er forlydende om at DB vil annullere dele af deres ordre.
Akseltrykket er et af de mange mange problemer de også har med vognenes godkendelse i Danmark. Og at de på ingen måde er tæt på at være funktionelle.

Citat fra: banemanden Dato I dag 20:21De starter slet ikke Amsterdam op med talgo vognene. De kan ikke blive godkendt i Holland pga det alt for høje akseltryk og der er forlydende om at DB vil annullere dele af deres ordre.
Akseltrykket er et af de mange mange problemer de også har med vognenes godkendelse i Danmark. Og at de på ingen måde er tæt på at være funktionelle.
Bunder akseltrykproblemet i at de er endt med at veje mere end forudsat i udbuddet eller er det noget andet?

Gå op Sider: 1 ... 40 41 [42]

Vectron

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak