Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Rullende materiel

- Coradia Stream & Talgo nyt
Gå ned Sider: 1 ... 24 25 [26] 27 28 ... 31
Citat fra: andersj Dato 17/04-24, 13:16Der har været testkørsler i nat, men jeg ved ikke om det var første nat eller hvor meget de fik kørt. Der er bare en på Facebook der har spottet toget fra sin lejlighed tidligt i morges ved Vigerslev station.
Der har været testkørsler de seneste to nætter og de dynamiske test er afsluttet for nu.

Coradia Stream & Talgo nyt
Af Mikkelhk, Lunderskov. 3/05-24, 10:48.
Kaj Aage Holdt har optaget en kort video i går, hvor sæt nummer 2 passerer Odense på vej mod Cph: https://www.linkedin.com/posts/kaj-aage-holdt-9a6b46153_det-var-t%C3%A6t-p%C3%A5-at-intercitylyn-59-mod-aarhus-activity-7191914270996021250-rkIC (kan ses uden login).

Hilsen Mikkel

hver gang jeg ser en video af Talgo-togene, der kører i Danmark, bliver jeg slået, hvor stille de er udefra.

Coradia Stream & Talgo nyt
Af hummel_62, Biltris trinbræt. 7/05-24, 12:53.
Citat fra: Mikkelhk Dato  3/05-24, 10:48Kaj Aage Holdt har optaget en kort video i går, hvor sæt nummer 2 passerer Odense på vej mod Cph: https://www.linkedin.com/posts/kaj-aage-holdt-9a6b46153_det-var-t%C3%A6t-p%C3%A5-at-intercitylyn-59-mod-aarhus-activity-7191914270996021250-rkIC (kan ses uden login).
ja det må man jo sige, bare det holder og ikke kun er mens de er nye.

glæder mig til stor drift af dem

Coradia Stream & Talgo nyt
Af andersj, Aalborg. 20/05-24, 20:18.
Der dukker indimellem billeder op når diverse medier er på besøg på fabrikken i Salzgitter. Her af en IC5 mellemvogn. Dog mange tomme spor når man tænker på hvor mange tog de har i ordrebogen hos Alstom i Salzgitter.

Billedekilde: https://die-region.de/wirtschaft-forschung/unternehmen/alstom-in-salzgitter-mobilitaet-in-der-dna/

Anders

Coradia Stream & Talgo nyt
Af Mikkelhk, Lunderskov. 22/05-24, 12:07.
Denne video har muligvis været linket tidligere i tråden (jeg vil ikke kigge 26 sider igennem), men DSB har i dag offentliggjort denne video med en rundvisning igennem EC-vognene: https://www.facebook.com/dsb/videos/hvad-gl%C3%A6der-du-dig-mest-til-ved-vores-ec-passagervogne-vi-har-nu-modtaget-vores-/1781345539021218 . Kvaliteten på videoen kan ændres op til 1080p, hvis den vises i lav kvalitet.

Hilsen Mikkel

Er der noget nyt omkring prøvekørsel af Talgo EC-vogne og hvor mange sæt er leveret? Er programmet forsinket ud over dets planlagte start i december 2024?

Ifølge togføreren, jeg snakkede med idag.
Så har spanske elektrikere, brændt en del ledninger af. I et af de sæt som er i Danmark.

Så de er nok lidt efter planen, gætter jeg på.

Coradia Stream & Talgo nyt
Af LM94. 11/06-24, 11:32.
Citat fra: Thomas Larsen Dato 11/06-24, 10:43Ifølge togføreren, jeg snakkede med idag.
Så har spanske elektrikere, brændt en del ledninger af. I et af de sæt som er i Danmark.

Så de er nok lidt efter planen, gætter jeg på.

Det var en arbejdsulykke, men ja, stamme 1 skal have efterset hele el nettet.

Coradia Stream & Talgo nyt
Af metrohenrik, Ringsted. 13/06-24, 14:22.
Seneste redigering: 13/06-24, 14:24 af metrohenrik
I går var jeg og en del andre "stamkunder" inviteret til Kastrup for bl.a at se Talgo togvognene.
Det var en fin oplevelse.
Nu kan jeg jo ikke komme med en komplet bedømmelse, da jeg kun har siddet i sædet i noget der ligner et minut.
Men umiddelbart er mit indtryk at toget rigtig fint.

God plads, dejlig belysning. (i sol)
Jeg sætter her et par billeder med.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Her min "spinkle" krop i et sæde.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Udsigten fra siddepladsen. Jeg kan se trafikinformationen.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Plads til kørestolen, ved bordet.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Et vue ned gennem toget på DSB 1.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Et af toiletterne.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
DSB 1. lidt mere plads mellem sæderne og kun tre i bredden.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Stolegavlen.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Her en gruppe "fra alle vinkler".

Så er der lidt at kigge på.     

 

Med venlig hilsen

Henrik Værum Høgh

Citat fra: metrohenrik Dato 13/06-24, 14:22Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Her min "spinkle" krop i et sæde.
Tak for gode billeder.
Er det rigtigt forstået at sæderne i Coradia Stream (IC5) bliver endnu smallere end i Talgo som vist her?

Coradia Stream & Talgo nyt
Af pjl. 16/06-24, 21:48.
Citat fra: frederikhk Dato  4/12-22, 17:19
Citat fra: Lyntoget Dato  4/12-22, 17:04
CitatStadler har jo vist at de ikke kan kører når der er is på kørertråden

Hvis det er Aarhus Letbane du refererer til, er det vist pg.a. valget af 750 V og mangel på isskraber på pantografen. Det skulle vist ikke være et problem med 25 kV.

Er heller ikke et problem hos de utallige modeller leveret til SBB, der kører rundt i ret meget sne - mere end letbanen...

Coradia Stream & Talgo nyt
Af Krabsen. 16/06-24, 22:01.
Citat fra: pjl Dato 16/06-24, 21:48
Citat fra: frederikhk Dato  4/12-22, 17:19
Citat fra: Lyntoget Dato  4/12-22, 17:04
CitatStadler har jo vist at de ikke kan kører når der er is på kørertråden

Hvis det er Aarhus Letbane du refererer til, er det vist pg.a. valget af 750 V og mangel på isskraber på pantografen. Det skulle vist ikke være et problem med 25 kV.

Er heller ikke et problem hos de utallige modeller leveret til SBB, der kører rundt i ret meget sne - mere end letbanen...
Det er ikke sneen i sig selv der har givet problemer i Aarhus,  men de jævnlige skift mellem frost og tø, der afstedkommer isbelagte ledninger.

Coradia Stream & Talgo nyt
Af andersj, Aalborg. 16/06-24, 23:04.
Gad vide hvorfor væggene på Talgo'erne er så tykke? Jeg kan se at det virker til at være generelt for ICE tog at de har en bred vindueskarm, men øvrige ICE-tog er jo produceret af Siemens.
På Coradia Stream og mange andre tog er væggene jo nærmest papirtynde til sammenligning, men der må jo være en årsag til det store hulrum mellem plastikken og stålvognkassen, som jo tager en del værdifulde cm i bredden. På andre Talgo-tog er væggene meget tyndere, så det kunne tyde på et eller andet som DB kræver i ICE'erne og som derfor også er kommet med i DSB's vogne.

Her et foto fra NS ICNG (Coradia Stream) - bemærk at liste og karm spejler sig i vinduet.
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

Anders

Coradia Stream & Talgo nyt
Af Mads. 17/06-24, 09:39.
Citat fra: andersj Dato 16/06-24, 23:04Gad vide hvorfor væggene på Talgo'erne er så tykke? Jeg kan se at det virker til at være generelt for ICE tog at de har en bred vindueskarm, men øvrige ICE-tog er jo produceret af Siemens.
På Coradia Stream og mange andre tog er væggene jo nærmest papirtynde til sammenligning, men der må jo være en årsag til det store hulrum mellem plastikken og stålvognkassen, som jo tager en del værdifulde cm i bredden. På andre Talgo-tog er væggene meget tyndere, så det kunne tyde på et eller andet som DB kræver i ICE'erne og som derfor også er kommet med i DSB's vogne.

Her et foto fra NS ICNG (Coradia Stream) - bemærk at liste og karm spejler sig i vinduet.
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Bedre plads til ledninger og kabler?

Gå op Sider: 1 ... 24 25 [26] 27 28 ... 31

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak