Citat fra: mpp Dato 7/12-23, 00:39Altså hvis togene kan køre og de kan koble er de jo allerede langt foran hvor IC4 var tilsvarende i processen. Man skal også passe på med at male fanden på væggen og alene det, at det er et eltog og ikke et dieseltog skulle gøre det lettere at få en god løsning.
1-2 år fra eller til gør måske i det store billede ikke så meget, hvis togene så bliver leveret i en god takt og i øvrigt kan blive sat ind rundt omkring uden de store problemer.
FYRA-togene i Holland/Belgien var også elektriske.....
Jeg ser mere at Alstom er ramt af volumensyge (læs: vinde flest mulige ordre). Om det giver fortjeneste, om produktionen kan følge med samt hele godkendelsescirkusset....tja, det er så her "nogen" kan få en ubehagelig overraskelse.
Det er ikke ulig hvordan Bombardier kørte på et tidspunkt. Lidt efter hvordan topledelsen reagere, så kunne det betyde at erfarne folk begynder at sive til andre (Stadler, Siemens, CAF, Skoda). Det vil næppe indvirke positivt på leveringstakten.
Som kunde i en biks, der kører på den led, da ville jeg være meget påpassagelig med at stille krav om ændringer af dit og dat. Leverandøren vil blot se det som en fremtidig undskyldning NÅR forsinkelserne kommer + at ændringen nok prissættes til den vel høje side.