Citat fra: bjergged Dato 4/12-23, 23:47Citat fra: mss Dato 3/12-23, 23:31Hvis politikerne er blevet informeret
Der er vist ikke megen tvivl om at DSB holder ministeriet orienteret. Det er slemt nok med de dårlige nyheder, men hvis de ikke sørger for at ministeriet er klædt på til at forholde sig til dem, så kan Flemming Jensen m.fl. vist godt begynde at opdatere deres CV.
Citat fra: mss Dato 3/12-23, 23:31Endnu en IC4 skandale under opsejling?
Ah, spis nu lige brød til. Forsinkelser alene er en helt anden boldgade end IC4. ICNG er kommet i drift for Nederlænderne, og har mig bekendt ikke flere børnesygdomme end man kan forvente sig af en ny model.
Det var også mere den pressereaktion (med efterfølgende politikerreaktion) jeg kunne frygte.
Personligt tænker jeg at det med undtagelse af forsinkelsen kommer til at gå helt fint med de nye tog. Det er jo "hyldelvare" og som nævnt kører de fint i Holland, men omvendt skal man heller ikke bare læne sig tilbage og sige "nå". Der frygter jeg lidt at man lader producenten udskyde noget der kunne findes en hurtigere (men for dem måske dyrere) løsning på.
Det er i denne sammenhæng også påfaldende at Alstom netop har signeret kontrakt med de portugisiske baner på levering af nye togsæt fra 2026..! Hvordan kan det lade sig gøre?
Man kan få den tanke, at Alstom bevidst lover 2-3 års levering for derefter at udskyde det med 2 år. Det er et velkendt salgstrick at love hurtig levering uden at kunne leve op til det.
Nå, men bare enden er god