Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Rullende materiel

- Coradia Stream & Talgo nyt
Gå ned Sider: 1 ... 39 40 [41]
Coradia Stream & Talgo nyt
Af Ncard00. 27/01-25, 17:46.
Citat fra: mss Dato 27/01-25, 16:24Er det bare mig, eller er det lidt dumt at de to nye togtyper deler en tråd?

Måske, hvis det mest er diskussion, men nyheder er der jo ikke så mange af, så i sidstnævnte tilfælde er det fint at de deler tråd efter min mening.

Citat fra: andersj Dato 25/01-25, 12:46Jeg synes godt at man kunne have lavet slutningen af vinduesbåndet lidt pænere. Det er lidt voldsomt og simpelt at det bare er en lang bred firkant hen langs hele toget.

Her et par hurtige bud på hvordan man kunne have afsluttet vinduesbåndet.Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

Jeg foretrækker det nederste (DSB's og Alstoms design), da det giver et mere harmonisk udtryk ved sammenkoblet kørsel. Og et solokørende togsæt er jo fortsat aerodynamisk også selv om vinduesbåndet ikke er det  ;)

Af Scharfenberg. 28/01-25, 12:16.
Seneste redigering: 28/01-25, 12:20 af Scharfenberg
Citat fra: mss Dato 27/01-25, 16:24Er det bare mig, eller er det lidt dumt at de to nye togtyper deler en tråd?

Jeg er enig med mss. Andersj var vist ikke opmærksom på, hvor mange skriverier ikke bare ét men to nye DSB-litra afstedkommer, da han startede tråden tilbage i 2022. Og nu er det nok for sent at opdele den, da det hele er en stor sammenblanding af både Talgo og IC5. Men tak til Anders for at tage hul på diskussionen. Mon ikke vi rammer 1000 indlæg i løbet af 2025

Af mss. 28/01-25, 12:37.
Ja initiativet var super -jeg mente også kun "dumt" som at det har vist sig upraktisk -set i bagklogskabens ulideligt klare lys  ;)

Du har nok ret i at det er for sent at opdele emnet. Men måske man skulle begynde på en frisk med to nye tråde (der begge refererer til denne her, der så kan blive låst) ?

Af pjl. 28/01-25, 16:30.
Citat fra: lomse Dato 25/01-25, 13:58Ja, men lad dem nu blive bygget og godkendt.
Dsb design er måske ændret tild den tid

https://ing.dk/artikel/alstom-lover-tog-til-tiden-med-ic4-afloeser

Ældes dårligt...

Gå op Sider: 1 ... 39 40 [41]

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak