Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Rullende materiel

- Coradia Stream & Talgo nyt
Gå ned Sider: 1 ... 38 39 [40]
Citat fra: mss Dato I dag 16:53Ja talgo i udførelsen til DB og DSB er ikke hyldevare, og IC5 var heller ikke tør bag ørerne før man afgav ordre.
Så det er ikke som med IC4 der slet ikke var udviklet endnu, men det er heller ikke "hyldevare".
Da skulle man have valgt Siemens Viaggio Comfort til EC og f.eks. ICE 4 (dog ændret fra 15kV til 25 kV) til Intercity.

IC5 er vel - uanset navnet - købt som et allround regional- og fjerntog. Og danske IC'er holder i det store og hele hvert 10. til 15. minut. ICL København-Fredericia er undtagelsen. Det er trafik ICE4 ikke er designet til - tænk acceleration + antal døre.

Gå op Sider: 1 ... 38 39 [40]
Billige jernbane T-shirts

Rangerlokomotiv litra ML
Rangerlokomotiv litra ML

I Jernbanebladet 1967 nr. 3 har vi fundet denne artikel om en ener på de danske skinner: rangerlokomotivet DSB ML 6, der blev bygget i foråret 1945 på Derby Works, som var de Britiske Statsbaners værksteder for det centrale distrikt.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak