Citat fra: mpp Dato 19/09-24, 23:13Den anden del af diskussionen om "levering" handler vel om hvornår garantien træder i kraft. Det må trods alt være lettere for en leverandør at lave opdateringer på tog de selv juridisk ejer end først at skulle oprette en garantisag og vurdere, hvem der skal betale – uanset om der så følger en servicekontrakt med. Det er så givetvist noget, der fungerer forskelligt afhængig om man sælger mobiltelefoner eller tog.
Pladder.
Medmindre jernbanebranchen er totalt afsporet, så er det normale at ejer/operatør rejser et krav mod leverandør. Derefter er det op til leverandøren at rette forholdet.
Derudover, så kan der være lavet aftaler omkring ændringer/up-dates i forbindelse med overtagelsen.....men det kræver dyb indsigt i papirgangen.
Andre gange kan det aftales at ændringer laves senere gældende for hele serien.
Og så er der alle gråzonerne.....
Hvis køber har forlagt etellerandet og det viser sig problematisk (og leverandøren har taget forbehold), så kan leverandøren bede køber om at rette sine egne fejl.