Citat fra: mss Dato 13/03-24, 22:36Citat fra: banemanden Dato 13/03-24, 20:00Og et af problemerne er, at systemerne i Talgo vognene har store problemer med at fungere med EB'erne. For bare at nævne en enkelt ting.
Der er en lang to-do liste ja, sådan er det når man er forsinket. Det er ikke jordens undergang og alt skal nok blive godt.
Det skal det da helt sikkert
Det tror jeg heller ikke nogen her stiller spørgsmålstegn ved.
Det er en, for mit vedkommende, ret faktuel debat lige nu. Jeg har endnu ikke læst nogle rygter der qua mit kendskab til arbejdet med disse vogne (som jeg og mange andre sidder med).
Og det er faktuelt og kendt i virksomheden, at den togstamme der er kommet er så lidt færdiggjort og klar til test, at det har nogle ret lange udsigter at få dem ud og køre i driftsimulering. De skulle jo tages i brug i år og det er rykket til tidligst februar 2025. Det betyder med lidt let hovedregning, at vognene pt er forsinket lidt mere end to år.
Når vi så går og slås med integration mellem EB og vognene og softwaren i vognene der skal styre systemerne ikke engang kan tænde, vognene ikke er samlet færdigt, så er det ikke noget man bare slynger ud for sjov eller som et løst rygte