Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Rullende materiel

- IC4 tændte baglygter når parkeret
Hej kloge hoveder

Er der nogen, der ved hvorfor IC4-togene altid holder med baglygterne tændte? Jeg har bemærket at de IC4-tog der holder parkeret ved klargøringen og ved vedligeholdelsen i Aarhus altid har lyset tændt modsat IC3-togene som for det meste er helt slukket.

Er der nogen teknisk årsag til det?

Hvis batterierne ikke er udkoblet, eller hvis togsættet ikke er sat i henstilling (IC3)/parkering (IC4), så vil slutsignalet være tændt i begge ender, når en lokomotivfører ikke har ibrugtaget førerbordet. Det kunne ligne at man udkobler batterierne eller henstiller IC3'erne i Aarhus, men ikke gør det med IC4.

Der var en periode hvor man næsten helt undlod at stoppe IC4'erne ned, da man oplevede at der kom fejl der gjorde de ikke måtte køre, når man så startede dem op igen, men disse problemer er rimelig godt løst af hvad jeg har erfaring med.

IC3 skal henstilles for at sættes til fremmednet(og derfor slukke slutlyset), det er ikke nødvendigt på IC4, her slukkes motorerne bare, og så finder toget selv ud af resten.

Citat fra: LM94 Dato 21/03-25, 22:05Der var en periode hvor man næsten helt undlod at stoppe IC4'erne ned, da man oplevede at der kom fejl der gjorde de ikke måtte køre, når man så startede dem op igen, men disse problemer er rimelig godt løst af hvad jeg har erfaring med.

Dette ser ud til at være modsat svensk X2, hvor sluk og genstart løser visse softwareproblemer.
Det tager omkring 5-10 minutter, nogle gange med passagerer ombord og kaldes Norsk reset.

Gå op Sider:[1]

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak