2. delDu kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.I tilslutning til
1. del af besøget ved messen foretog 'andersj' bl.a. en sammenligning mellem Stadler FLIRT-Akku og Siemens Mireo Plus B. Tak for det, Anders.
Lad os kigge på
Siemens Mireo Plus B udefra:
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet. Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.Begge fotos: Siemens Mireo Plus B batteritog (SWEG 563 006/106) til Baden-Württemberg.Batteritoget er ét af de 20, med hvilke
SWEG skal betjene Ortenau-Netz ("BaWü-Netz 8") fra juni 2023.
Siemens præsenterede også sit brinttog, Mireo Plus H:
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet. Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.Begge fotos: Siemens Mireo Plus B brinttog (DB 563 001/101) til Baden-Württemberg. Brinttoget skal i 2024 køre for DB Regio Baden-Württemberg på strækningen Tübingen–Horb–Pforzheim.
Med udbredelsen af brinttog tænkes også i "mobile brint-tankanlæg", og et eksempel herpå blev fremvist sammen med polske PESAs brintlokomotiv (SM42-6Dn 001), som under stor opmærksomhed blev præsenteret på
TRAKO-messen i Gdansk 2021:
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.Mobilt brint-tankanlæg (på sættevogn) fra den polske petrokemiske industri PKN ORLEN. Bagved ses PESAs brintlokomotiv.Alstom's brinttog
iLint har i øvrigt opnået 1.175 km på én optankning
Men tilbage til Siemens Mobility:
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.Siemens Desiro HC (ODEG 62 129).Kurven gør desværre, at vi ikke kan se, at toget er 4-vogns, hvor de 2 midtervogne er to-etagers. Toget er ét af to
Siemens Desiro HC, der er bestilt af
Ostdeutsche Eisenbahn GmbH (ODEG) til
Netz Elbe-Spree, som ODEG har vundet pr. DEC 2022. ODEG har desuden bestilt 21 stk. 6-vogns tog.
Endelig skal vi lige se på Siemens Mobility's sporvogn
Avenio:
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.Siemens Avenio 4-leddet, enkeltrettet lavgulvssporvogn til VAG Nürnberg (Metro Report Int.).VAG Nürnberg har foreløbig bestilt 26 vogntog, og de første indsættes i DEC 2022.
Som sikkert bekendt skal leveres 29 stk. af typen til Hovedstadens Letbane fra august 2023. De produceres på Siemens nye fabrik i Kragujevac i Serbien.
Hvor ikke andet er anført, er billederne fotograferet af min gode ven og kollega
OTS fra den lille gruppe af privatbanefolk, der - desværre (for mig) uden mig - besøgte messen.
En samlet oversigt over udstillere og deres materiel udstillet udendørs kan findes her:
https://www.innotrans.de/innotrans/downloads-alle-sprachen/allgmeine-informationen/innotrans_freigel%C3%A4nde-und-bus-display.pdf .
Endelig har jeg planer om fortsættelse i en 3. del.
Bedste hilsener
Niels