Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Rullende materiel

- Svendborgbanen - Kværndrup Station.
Jeg har undret mig over hvorfor Arriva-toget mod Svendborg nogle gange bruger spor 2 og andre gange spor 2? Hvad er forklaringen på det? Umiddelbart er der ikke togkrydsning i Kværndrup men i Ringe og Stenstrup.

Rustkørsel.
Mvh.
Poul.

Svendborgbanen - Kværndrup Station.
Af Per Holm, nær 133 m perronlængde på strækn. 880. 25/09-22, 18:46.
Det må være for at "motionere" sporskifterne.

mvh. Per


... og i persontrafikken bør al skifte mellem transportmidler være hurtigt, kort, i læ, niveau-delt og tørt, såvel for fritgående som for hjulbårne (barnevogn, kørestol eller rollator) rejsende.

Gå op Sider:[1]

Jernbanebøger

Sydfyenske Jernbaners Rullende Materiel

Sydfyenske Jernbaners Rullende Materiel. Pris 250 kr.

Læs mere
Norske lokomotiver
Norske lokomotiver

Her er en oversigt over alle norske lokomotiver, fra det første damplokomotiv, der blev sat i drift på privatbanen Norsk Hovedjernbane i 1854, til de nyeste el- og diesellokomotiver hos CargoNet og CargoLink. Listen inkluderer også NSBs smalsporede damplokomotiver.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak