Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Udland

- Kort materiel nyt
Gå ned Sider: 1 ... 14 15 [16]
Kort materiel nyt
Af andersj, Aalborg. 28/11-24, 23:33.
Stadler skal levere 20 togsæt til Regionalverkehr Bern-Solothurn (RBS)

Hver gang der kommer en ny pressemeddelelse fra Stadler overasker det mig hvor mange små og mellemstore finurlige jernbaneselskaber der er i Schweiz.

Denne gang er det RBS der skal have 20 3-vogns togsæt leveret i 2028-30 til kørsel på RE5 Solothurn-Bern.

Pressemeddelelse Stadler: https://stadlerrail.com/media/pdf/2024_11_28_mm_rbs_re_de.pdf

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

Anders

Kort materiel nyt
Af Niels Munch. 15/12-24, 21:21.
Niederbarnimer Eisenbahn pressemeddelelse 15.12.2024:

Med dagens køreplanskift satte Niederbarnimer Eisenbahn (NEB) brint- og batteritog i drift på sine linier i Berlin-Brandenburg.

På NEB's "egen" Heidekrautbahn RB27 (Groß Schönebeck / Schmachtenhagen - Basdorf - Berlin) erstatter de nye Siemens Mireo Plus H brinttog dieseltogene. Det er første gang, brintdrevne jernbanekøretøjer indsættes i Berlin-Brandenburg regionen.

Siemens Mireo Plus B batteritog introduceres gradvis på Netz Ost Brandenburg. Fra i dag kører battertog på linjerne RB25 (Berlin – Werneuchen), RB35 (Fürstenwalde – Bad Saarow-Pieskow) og RB63 (Eberswalde – Joachimsthal). Mireo Plus B vil herefter blive indsat successivt på de andre linjer, der drives af NEB for Verkehrsverbund Berlin-Brandenburg (VBB), i løbet af første halvdel af 2025.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
NEB Basdorf, t.v. ny Mireo Plus H, t.h. ældre Talent (NEB/VBB pressefoto).


Læs hele pressemeddelelsen (tysk) her: https://www.lok-report.de/news/deutschland/aus-den-laendern/item/55076-berlin-brandenburg-wasserstoff-und-batteriezuege-der-neb-erfolgreich-im-fahrgastbetrieb-gestartet.html .

M.v.h.
Niels

Kort materiel nyt
Af Niels Munch. 30/12-24, 14:27.
RAIL MARKET 13.12.2024:

Stadler skal levere smalsporede hybridlokomotiver til Rhaetische Bahn (RhB) og Matterhorn-Gotthard Bahn (MGB) i Schweiz.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Stadler hybridlokomotiv til MGB (grafik: Stadler). 

RhB og MGB har indgået en kontrakt på i alt 106 mio. EUR med Stadler om levering af elleve nye smalsporede hybridlokomotiver. Aftalen omfatter otte lokomotiver til RhB og tre til MGB, og produktionen skal foregå på Stadlers Bussnang fabrik i Schweiz.

Detaljerede oplysninger om lokomotiverne og deres kommende anvendelse her (engelsk): https://railmarket.com/news/rolling-stock/27534-stadler-narrow-gauge-hybrid-locomotives-to-renew-fleets-for-rhb-and-mgbahn .

M.v.h.
Niels

Kort materiel nyt
Af Thorfinn. 30/12-24, 17:24.
Citat fra: Niels Munch Dato 30/12-24, 14:27...
RhB og MGB har indgået en kontrakt på i alt 106 mio. EUR med Stadler om levering af elleve nye smalsporede hybridlokomotiver. Aftalen omfatter otte lokomotiver til RhB og tre til MGB,
...

når jeg læser om de små metersporbaner i Schweiz tænker jeg altid:
"Modeljernbane til voksne kan være en dyr fornøjelse." - ser man billetpriserne for tourister:
Jo, det er en dyr fornøjelse.

På renderen kan man se at den også skal køre på tandstangen.
JEg læser at de skal afløse FO HGm 4/4 - HGm 4/4 vmax er 50 km/h, dog kun 21 km/h kontinuerligt og de kom 1967. De skubber plove og skubber og leverer strøm til sneslynger. Det skal de nye nok ikke bruge deres vmax på 100 (70) km/h til.
Temmeligt specielt det hele.

Gå op Sider: 1 ... 14 15 [16]

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak