Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Rullende materiel

- Tyske IC1-vogne overtager trafikken til Hamborg
Gå ned Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 34
Citat fra: mss Dato 20/10-22, 18:26Sidegangsvogne har nu i mange år også uden nogen forvekslingsfare for andre end tognostalgikere kunnet kaldes kupévogne.

Hehe, det er vel også kun tognostalgikere, der holder fast i "fagbetegnelser" som f.eks. jernbane, sporskifte og lokomotivfører, skønt der næppe er forvekslingsfare i f.t. togbane, skiftespor og togchauffør :P .

M.v.h.
Niels

Citat fra: mss Dato 20/10-22, 18:26Sidegangsvogne har nu i mange år også uden nogen forvekslingsfare for andre end tognostalgikere kunnet kaldes kupévogne.
De gamle kupévogne uden sidegang har trods alt ikke været i almindelig drift i Danmark de sidste 70 år..!  ::)

Det er noget sludder, du er ude i.

Med fare for at få tæsk herinde så ville jeg umiddelbart også tænke de vogne der er vist diagrammer af her hvis nogen sagde kupevogne til mig.


Og nej jeg kalder det heller ikke togchauffør. :-)

Kommer Vectron + IC1 vognene til at køre 200km/t mellem Kbh H og Ringsted?

Citat fra: ulrikko Dato 21/10-22, 14:23Kommer Vectron + IC1 vognene til at køre 200km/t mellem Kbh H og Ringsted?
Og et tillægsspørgsmål: Kommer den til at køre 160km/t eller 180km/t resten af vejen til Padborg?

Citat fra: bastholm Dato 21/10-22, 14:44
Citat fra: ulrikko Dato 21/10-22, 14:23Kommer Vectron + IC1 vognene til at køre 200km/t mellem Kbh H og Ringsted?
Og et tillægsspørgsmål: Kommer den til at køre 160km/t eller 180km/t resten af vejen til Padborg?
Håber ikke de begynder på 180 hele vejen til Padborg for så bliver det spændene på syd fra tingliv hvor de kun må køre 120 (hvis de informationer jeg kan finde er passer)

Citat fra: bastholm Dato 21/10-22, 14:44
Citat fra: ulrikko Dato 21/10-22, 14:23Kommer Vectron + IC1 vognene til at køre 200km/t mellem Kbh H og Ringsted?
Og et tillægsspørgsmål: Kommer den til at køre 160km/t eller 180km/t resten af vejen til Padborg?

Forhåbentligt når TIB-S at blive ændret så de kan kører op til 180 km/t hele vejen København - Padborg. De 200 km/t kommer først senere.

Citat fra: Time will tell Dato 22/10-22, 00:28
Citat fra: bastholm Dato 21/10-22, 14:44
Citat fra: ulrikko Dato 21/10-22, 14:23Kommer Vectron + IC1 vognene til at køre 200km/t mellem Kbh H og Ringsted?
Og et tillægsspørgsmål: Kommer den til at køre 160km/t eller 180km/t resten af vejen til Padborg?

Forhåbentligt når TIB-S at blive ændret så de kan kører op til 180 km/t hele vejen København - Padborg. De 200 km/t kommer først senere.

Drøm bare videre, der er mange ting i den kabale, der skal gå op

Citat fra: ivar Dato 22/10-22, 01:26
Citat fra: Time will tell Dato 22/10-22, 00:28
Citat fra: bastholm Dato 21/10-22, 14:44
Citat fra: ulrikko Dato 21/10-22, 14:23Kommer Vectron + IC1 vognene til at køre 200km/t mellem Kbh H og Ringsted?
Og et tillægsspørgsmål: Kommer den til at køre 160km/t eller 180km/t resten af vejen til Padborg?

Forhåbentligt når TIB-S at blive ændret så de kan kører op til 180 km/t hele vejen København - Padborg. De 200 km/t kommer først senere.

Drøm bare videre, der er mange ting i den kabale, der skal gå op

Måske der er nogle der er ved at ligge den kabale uden at du ved det  ;)

Citat fra: Time will tell Dato 22/10-22, 10:49
Citat fra: ivar Dato 22/10-22, 01:26
Citat fra: Time will tell Dato 22/10-22, 00:28
Citat fra: bastholm Dato 21/10-22, 14:44
Citat fra: ulrikko Dato 21/10-22, 14:23Kommer Vectron + IC1 vognene til at køre 200km/t mellem Kbh H og Ringsted?
Og et tillægsspørgsmål: Kommer den til at køre 160km/t eller 180km/t resten af vejen til Padborg?

Forhåbentligt når TIB-S at blive ændret så de kan kører op til 180 km/t hele vejen København - Padborg. De 200 km/t kommer først senere.

Drøm bare videre, der er mange ting i den kabale, der skal gå op

Måske der er nogle der er ved at ligge den kabale uden at du ved det  ;)
Yep.
Lige som Timemodellen, Kattegatforbindelsen, Vejlefjordsbro /tunnel, Signalprogrammet, IC4 - du kan selv fortsætte ALLE de projekter som stadig er uafsluttet eller endt med ikke at blive til noget.

Citat fra: TWB Dato 22/10-22, 14:18
Citat fra: Time will tell Dato 22/10-22, 10:49
Citat fra: ivar Dato 22/10-22, 01:26
Citat fra: Time will tell Dato 22/10-22, 00:28
Citat fra: bastholm Dato 21/10-22, 14:44
Citat fra: ulrikko Dato 21/10-22, 14:23Kommer Vectron + IC1 vognene til at køre 200km/t mellem Kbh H og Ringsted?
Og et tillægsspørgsmål: Kommer den til at køre 160km/t eller 180km/t resten af vejen til Padborg?

Forhåbentligt når TIB-S at blive ændret så de kan kører op til 180 km/t hele vejen København - Padborg. De 200 km/t kommer først senere.

Drøm bare videre, der er mange ting i den kabale, der skal gå op

Måske der er nogle der er ved at ligge den kabale uden at du ved det  ;)
Yep.
Lige som Timemodellen, Kattegatforbindelsen, Vejlefjordsbro /tunnel, Signalprogrammet, IC4 - du kan selv fortsætte ALLE de projekter som stadig er uafsluttet eller endt med ikke at blive til noget.

Hvad har infrastrukturprojekter med dette at gøre? Det er allerede i dag muligt at køre 180 km/t med få undtagelser mellem København og Padborg - men kun for togsæt. Dette handler om at lokomotivtrukne tog også skal have tilladelse til at kunne køre hurtigere end 160 km/t på Banedanmarks infrastruktur.

Anders

Citat fra: andersj Dato 22/10-22, 14:51.. Det er allerede i dag muligt at køre 180 km/t med få undtagelser mellem København og Padborg - men kun for togsæt. ..
Fra Odense til Vojens er der kun cirka 10 km med 180, og så igen mellem Vojens/Tinglev dog med 120 igennem Rødekro.

Så det er noget af en tilsnigelse, at sige man kan køre 180 fra Odense->Padborg. Men ja, det meste af vejen mellem København/Odense, er med 180.

Citat fra: thomastog Dato 22/10-22, 16:51
Citat fra: andersj Dato 22/10-22, 14:51.. Det er allerede i dag muligt at køre 180 km/t med få undtagelser mellem København og Padborg - men kun for togsæt. ..
Fra Odense til Vojens er der kun cirka 10 km med 180, og så igen mellem Vojens/Tinglev dog med 120 igennem Rødekro.

Så det er noget af en tilsnigelse, at sige man kan køre 180 fra Odense->Padborg. Men ja, det meste af vejen mellem København/Odense, er med 180.

Det handler også lige så meget om at reducere forskellen i hastighedsprofilet mellem Lok&vogne og togsæt. Det kan ikke opnås alle steder, men heldigvis mange steder.

Citat fra: Time will tell Dato 22/10-22, 17:20
Citat fra: thomastog Dato 22/10-22, 16:51
Citat fra: andersj Dato 22/10-22, 14:51.. Det er allerede i dag muligt at køre 180 km/t med få undtagelser mellem København og Padborg - men kun for togsæt. ..
Fra Odense til Vojens er der kun cirka 10 km med 180, og så igen mellem Vojens/Tinglev dog med 120 igennem Rødekro.

Så det er noget af en tilsnigelse, at sige man kan køre 180 fra Odense->Padborg. Men ja, det meste af vejen mellem København/Odense, er med 180.
Det handler også lige så meget om at reducere forskellen i hastighedsprofilet mellem Lok&vogne og togsæt. Det kan ikke opnås alle steder, men heldigvis mange steder.
Nå, det var så ikke det jeg kommenterede. Jeg påpegede blot at "Det er allerede i dag muligt at køre  180 km/t med få undtagelser mellem København og Padborg", var noget af en tilsnigelse, da man med få undtagelser ikke kan køre op til 180 mellem Odense/Padborg, heller ikke med togsæt.

Citat fra: andersj Dato 22/10-22, 14:51
Citat fra: TWB Dato 22/10-22, 14:18
Citat fra: Time will tell Dato 22/10-22, 10:49
Citat fra: ivar Dato 22/10-22, 01:26
Citat fra: Time will tell Dato 22/10-22, 00:28
Citat fra: bastholm Dato 21/10-22, 14:44
Citat fra: ulrikko Dato 21/10-22, 14:23Kommer Vectron + IC1 vognene til at køre 200km/t mellem Kbh H og Ringsted?
Og et tillægsspørgsmål: Kommer den til at køre 160km/t eller 180km/t resten af vejen til Padborg?

Forhåbentligt når TIB-S at blive ændret så de kan kører op til 180 km/t hele vejen København - Padborg. De 200 km/t kommer først senere.

Drøm bare videre, der er mange ting i den kabale, der skal gå op

Måske der er nogle der er ved at ligge den kabale uden at du ved det  ;)
Yep.
Lige som Timemodellen, Kattegatforbindelsen, Vejlefjordsbro /tunnel, Signalprogrammet, IC4 - du kan selv fortsætte ALLE de projekter som stadig er uafsluttet eller endt med ikke at blive til noget.

Hvad har infrastrukturprojekter med dette at gøre? Det er allerede i dag muligt at køre 180 km/t med få undtagelser mellem København og Padborg - men kun for togsæt. Dette handler om at lokomotivtrukne tog også skal have tilladelse til at kunne køre hurtigere end 160 km/t på Banedanmarks infrastruktur.
Hede drømme og planer som sjældent realiseres eller først gør det år senere!

Gå op Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 34

Knutzens personvogne
Knutzens personvogne

Lars Christensen har skrevet et fyldigt forord til en artikel om DSBs personvogne skrevet af daværende generaldirektør for DSB Peter Knutzen og bragt i Vingehjulet nr. 1/1943. Artiklen er forsynet med billeder fra Jernbanen.dk´s arkiv.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak