Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Rullende materiel

- Tyske IC1-vogne overtager trafikken til Hamborg
Gå ned Sider: 1 ... 26 27 [28] 29 30 ... 34
Citat fra: Bengt Larsson Dato  4/07-23, 14:13
Citat fra: M. Qvist Dato 30/06-23, 10:22Det skyldes primært paskontrollen. Det er ikke mit indtryk at politiet har sat ekstra betjente ind selvom togene nu er blevet dobbelt så lange. Da jeg var i Padborg sidste weekend havde de kun 2 betjente til at tjekke hele stammen.

I Malmö har man löst brist på poliser genom att ha fejk-poliser, dvs personer som ska kontrollera pass utan att vara poliser.
De får be om pass och kontrollera de som har pass som inte kräver visum eller EU-idkort.
Om någon inte har något pass eller idkort eller har visum får en riktig polis ta över.
Det måste då alltid finnas minst en riktig polis.

Citat fra: Bengt Larsson Dato  4/07-23, 14:13
Citat fra: M. Qvist Dato 30/06-23, 10:22Det skyldes primært paskontrollen. Det er ikke mit indtryk at politiet har sat ekstra betjente ind selvom togene nu er blevet dobbelt så lange. Da jeg var i Padborg sidste weekend havde de kun 2 betjente til at tjekke hele stammen.

I Malmö har man löst brist på poliser genom att ha fejk-poliser, dvs personer som ska kontrollera pass utan att vara poliser.
De får be om pass och kontrollera de som har pass som inte kräver visum eller EU-idkort.
Om någon inte har något pass eller idkort eller har visum får en riktig polis ta över.
Det måste då alltid finnas minst en riktig polis.

Man har også her i Danmark politikadetter med 6 måneders uddannelse, der står for grænsekontrol og bevogtningsopgaver. Men rekruttering til uddannelsen har været svær, for de fleste vil jo helst være "rigtige" politibetjente - som der også skal rekrutteres mange af.

Anders

Idag er ic91196 2,5 time forsinket

Ic 395 små 2 timer

Ic 90394 2 timer.

Ikke den bedste dag

Køreledningsnedfald i det centrale Hamburg, så har intet med selve togene at gøre

Tyske IC1-vogne overtager trafikken til Hamborg
Af Administrator Tommy Nilsson, Ringsted. 8/07-23, 21:51.
Seneste redigering: 8/07-23, 21:53 af Tommy Nilsson
I dag kom jeg "tilfældigvis" forbi København H.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
I gamle dage hang der altid en rangist på forreste vogn, når der blev trykket op i hallen.


Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Så er man næsten på plads.


Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Det kom næsten til at holde. Det var godt, man ikke havde en pladsreservation i vogn 11.


Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Afgang 13:47. I øvrigt samtidig med en IC4-afgang mod Kalundborg. Det er blevet nemmere med samtidig udkørsel fra Kh mod vest med den nye Kh-Køge-Ringsted bane.

Tommy Nilsson
Webmaster
Jernbanen.dk

Citat fra: Tommy Nilsson Dato  8/07-23, 21:51I dag kom jeg "tilfældigvis" forbi København H.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
I gamle dage hang der altid en rangist på forreste vogn, når der blev trykket op i hallen.


Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Så er man næsten på plads.


Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Det kom næsten til at holde. Det var godt, man ikke havde en pladsreservation i vogn 11.


Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Afgang 13:47. I øvrigt samtidig med en IC4-afgang mod Kalundborg. Det er blevet nemmere med samtidig udkørsel fra Kh mod vest med den nye Kh-Køge-Ringsted bane.

Havde man, for nogle år siden, ikke en regel om at lokomotivtrukne tog uden styrevogn, ikke måtte trykke ind eller ud fra Kh, men skulle have en rangermaskine (MK) til at trække?

Mvh. Jens

Lige til din bemærkning om vogn 11 - den er der aldrig.

Flemming

Citat fra: YBS Dato  8/07-23, 23:57Lige til din bemærkning om vogn 11 - den er der aldrig.
Vogn 11 er nemlig spisevogen i tyske IC tog ;)

mvh Marc

Den vogn 11 kunne vi da godt bruge, hvis man overhovedet har flere.spisevogne tilbage, at det ikke kun er i ICE tog. Med venlig hilsen Bent Jensen

Citat fra: Tommy Nilsson Dato  8/07-23, 21:51I dag kom jeg "tilfældigvis" forbi København H.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
I gamle dage hang der altid en rangist på forreste vogn, når der blev trykket op i hallen.

Rangisten er der skam . Han står bare inde i vognen i stedet. Der er radioforbindelse med lokomotivføreren.

Citat fra: Jens, Fredericia Dato  8/07-23, 22:15Havde man, for nogle år siden, ikke en regel om at lokomotivtrukne tog uden styrevogn, ikke måtte trykke ind eller ud fra Kh, men skulle have en rangermaskine (MK) til at trække?

Mvh. Jens
Den regel findes stadig. Det er en speciel DSB-regel, som siger, at kan man benytte et førerrum i køreretningen, skal den altid benyttes - ingen undtagelser. (Lige indtil man fandt ud af, at man skal skubbe fra lokomotivet, når man vasker vogne i Helgoland)

Mvh Matias
www.Tognål.dk - pins og slipsenåle med masser af danske og svenske tog

Citat fra: 1993matias Dato  9/07-23, 10:57Den regel findes stadig. Det er en speciel DSB-regel, som siger, at kan man benytte et førerrum i køreretningen, skal den altid benyttes - ingen undtagelser. (Lige indtil man fandt ud af, at man skal skubbe fra lokomotivet, når man vasker vogne i Helgoland)

Sjovt at der i SIN DSB fremgår en regel for "Rangertræk som ikke kan fremføres fra et førerrum forrest i køreretningen" (hvilket eksempelvis er tilfældet når man skal vaske vogne på Helgoland).

Hvorfor have en regel for det hvis der ingen undtagelser er?

http://sindsb.dsb.dk/SIN_DSB_G.htm#G-10

Her til aften er toget på 14 vogne og 2 lokomotiver. Tænker nogen har billede af toget som snart er i Ringsted..

Citat fra: Time will tell Dato  9/07-23, 16:33Sjovt at der i SIN DSB fremgår en regel for "Rangertræk som ikke kan fremføres fra et førerrum forrest i køreretningen" (hvilket eksempelvis er tilfældet når man skal vaske vogne på Helgoland).
Man kan sagtens bruge førerrummet forrest i køreretningen, når man vasker. Der er intet til hinder i det - alle knapper virker, alle funktioner i styrevognen virker. Det er kun fordi man ikke kan lukke for luftindtagene på lokomotivet* fra styrevognen, at man siger, man ikke kan. Men så kan man da bare stoppe, før lokomotivet er kommet igennem - eller bruge vaskehallen i Kastrup, der vender omvendt, så lokomotivet kører først.

Men at sige, at man ikke kan betjene førerrummet i styrevognen, når man vasker, det er en løgn.

*: (Kommer der vand ind i lokomotivets luftindtag, så går det i stykker)

Mvh Matias
www.Tognål.dk - pins og slipsenåle med masser af danske og svenske tog

Citat fra: 1993matias Dato  9/07-23, 21:15
Citat fra: Time will tell Dato  9/07-23, 16:33Sjovt at der i SIN DSB fremgår en regel for "Rangertræk som ikke kan fremføres fra et førerrum forrest i køreretningen" (hvilket eksempelvis er tilfældet når man skal vaske vogne på Helgoland).
Man kan sagtens bruge førerrummet forrest i køreretningen, når man vasker. Der er intet til hinder i det - alle knapper virker, alle funktioner i styrevognen virker. Det er kun fordi man ikke kan lukke for luftindtagene på lokomotivet* fra styrevognen, at man siger, man ikke kan. Men så kan man da bare stoppe, før lokomotivet er kommet igennem - eller bruge vaskehallen i Kastrup, der vender omvendt, så lokomotivet kører først.

Men at sige, at man ikke kan betjene førerrummet i styrevognen, når man vasker, det er en løgn.

*: (Kommer der vand ind i lokomotivets luftindtag, så går det i stykker)

Tror folkene i Kastrup bliver kede af din idé, da vaskehallen er i deres ankomstspor og de vil forsinke en stor del af trafikken, hvis det kun var for at vaske togene.

Citat fra: 1993matias Dato  9/07-23, 21:15
Citat fra: Time will tell Dato  9/07-23, 16:33Sjovt at der i SIN DSB fremgår en regel for "Rangertræk som ikke kan fremføres fra et førerrum forrest i køreretningen" (hvilket eksempelvis er tilfældet når man skal vaske vogne på Helgoland).
Man kan sagtens bruge førerrummet forrest i køreretningen, når man vasker. Der er intet til hinder i det - alle knapper virker, alle funktioner i styrevognen virker. Det er kun fordi man ikke kan lukke for luftindtagene på lokomotivet* fra styrevognen, at man siger, man ikke kan. Men så kan man da bare stoppe, før lokomotivet er kommet igennem - eller bruge vaskehallen i Kastrup, der vender omvendt, så lokomotivet kører først.

Men at sige, at man ikke kan betjene førerrummet i styrevognen, når man vasker, det er en løgn.

*: (Kommer der vand ind i lokomotivets luftindtag, så går det i stykker)

Så hvis opgaven er at vaske hele stammen, så kan man vel ikke gøre det fra førerrummet på styrevognen?

Gå op Sider: 1 ... 26 27 [28] 29 30 ... 34

Hirtshalsbanen gennem 40 år 1925-1965
Hirtshalsbanen gennem 40 år 1925-1965

Dette hæfte på 60 sider om Hirtshalsbanen udkom i 1965 på Signalpostens forlag som en hyldest til banens 40 års jubilæum. Det er skrevet af A. Gregersen og med i redaktionskomiteen var endvidere Holtrup og EVP. Hæftet er konverteret til pdf-format.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak