Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Rullende materiel

- Tyske IC1-vogne overtager trafikken til Hamborg
Gå ned Sider: 1 ... 25 26 [27] 28 29 ... 34
Citat fra: Ulf Broman Dato 22/06-23, 15:22Hur sker vändningarna på Hamburg Hbf? Växlas tåget undan och loket gör rundgång en bit ifrån Hbf, eller byter man till ett annat lok (som kanske kan koppla på längst bak?)? För inte gör man väl rundgång vid plattformen (för man disponerar väl bara en halv plattformslängd har jag läst)?

Jeg har læst at der holder et ekstra lokomotiv i Hamborg, så man skifter lokomotiv ved perron og kører det gamle væk bagefter toget er afgået tilbage mod København.

Det var godt man ikke kører samdwichstammer

Dernæst håber DSB opgiver kravet om at afløse vogne, det har man såvidt jeg husker kun gjort med vogne der ikke skulle benyttes
Med venlig hilsen Bent Jensen

Citat fra: Sporhund Dato 24/06-23, 11:02Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

Det bliver da kun mere og mere spændende  :D


Idag för avgången från Kolding om några minuter med tåg 91199 så visas det lika konstigt. Men, i Informationsfältet står ändå texten "Alle vogne körer till Hamborg", så de har upptäckt att något blivit fel.

Jeg har lagt mærke til at når de kommer retur til Danmark fra Hamburg og videre til Fyn,
kan de ikke overholde køreplanen.
Sommetider er de fra +30 min til ca. 1 time forsinket.
Skyldes det pga meget sporarbejde nær Hamburg og mod nord?

Det skyldes primært paskontrollen. Det er ikke mit indtryk at politiet har sat ekstra betjente ind selvom togene nu er blevet dobbelt så lange. Da jeg var i Padborg sidste weekend havde de kun 2 betjente til at tjekke hele stammen.

Tyske IC1-vogne overtager trafikken til Hamborg
Af Per Holm, nær 133 m perronlængde på strækn. 880. 30/06-23, 11:35.
Citat fra: M. Qvist Dato 30/06-23, 10:22Det skyldes primært paskontrollen. Det er ikke mit indtryk at politiet har sat ekstra betjente ind selvom togene nu er blevet dobbelt så lange.


For en gangs skyld et problem der er nemt at løse:

Enten en køreplan med slæk på en time i Padborg eller stammeskift så de rejsende der kommer først gennem kontrollen kommer af sted med det første (og rettidigt) afgående tog på den anden side og resten sætter sig ind i det næste og venter ...

Så må Snälltåget finde på noget andet.

mvh. Per


... og i persontrafikken bør al skifte mellem transportmidler være hurtigt, kort, i læ, niveau-delt og tørt, såvel for fritgående som for hjulbårne (barnevogn, kørestol eller rollator) rejsende.

Tyske IC1-vogne overtager trafikken til Hamborg
Af thomastog. 30/06-23, 12:25.
Seneste redigering: 30/06-23, 12:30 af thomastog
Citat fra: Per Holm Dato 30/06-23, 11:35
Citat fra: M. Qvist Dato 30/06-23, 10:22Det skyldes primært paskontrollen. Det er ikke mit indtryk at politiet har sat ekstra betjente ind selvom togene nu er blevet dobbelt så lange.


For en gangs skyld et problem der er nemt at løse:

Enten en køreplan med slæk på en time i Padborg eller stammeskift så de rejsende der kommer først gennem kontrollen kommer af sted med det første (og rettidigt) afgående tog på den anden side og resten sætter sig ind i det næste og venter ...

Så med to betjente (som i dette eksempel), der skal kontroller 2-300 mennesker, så er det bare ærgerligt for dem, med papirerne i orden, der ikke lige når igennem til tiden ?

Dog er jeg enig i, at det er en kendt faktor, og køreplanen burde tage højde for det, så passagererne med en rimelig sikkerhed kan planlægge deres rejse, så man ved hvornår man når frem.

Citat fra: thomastog Dato 30/06-23, 12:25Så med to betjente (som i dette eksempel), der skal kontroller 2-300 mennesker, så er det bare ærgerligt for dem, med papirerne i orden, der ikke lige når igennem til tiden ?
Ja, ifølge politiet. Det har været helt fast procedure siden den de facto faste (såkaldt "midlertidige"/"pletvise") paskontrol blev indført i Padborg, at der sagsbehandles i toget, medmindre det er personer helt uden dokumentation eller personer der har indrejseforbud, disse tages straks ud på perronen og sendes tilbage over grænsen i patruljebil.

Hilsen Mikkel

Citat fra: Mikkelhk Dato 30/06-23, 13:44
Citat fra: thomastog Dato 30/06-23, 12:25Så med to betjente (som i dette eksempel), der skal kontroller 2-300 mennesker, så er det bare ærgerligt for dem, med papirerne i orden, der ikke lige når igennem til tiden ?
Ja, ifølge politiet. Det har været helt fast procedure siden den de facto faste (såkaldt "midlertidige"/"pletvise") paskontrol blev indført i Padborg, at der sagsbehandles i toget, medmindre det er personer helt uden dokumentation eller personer der har indrejseforbud, disse tages straks ud på perronen og sendes tilbage over grænsen i patruljebil.

Prøv at (nær)læse hvad jeg skriver, tror du misforstår noget; samt medtag det jeg citerer/kommenterer.

Min kommentar var til det løsningsforslag, som Per Holm lagde til debat:

Citat fra: Per Holm Dato 30/06-23, 11:35For en gangs skyld et problem der er nemt at løse:

Enten en køreplan med slæk på en time i Padborg eller stammeskift så de rejsende der kommer først gennem kontrollen kommer af sted med det første (og rettidigt) afgående tog på den anden side og resten sætter sig ind i det næste og venter ...

Kan også se at ruten til Hamburg er forsinket i dag, se eks. IC 1197
skulle ankomme normal kl. 1600 i Padborg, nu i dag ankommer den ved kl. 1717.
Så der vist begge retninger der noget galt med?

Ja mit tog røg også i den at personalet skulle ha pause, da toget var 70 minutter forsinket fra kbh.

Så vi kørte 17.50 istedet for 16.59

Toilettet i vogn 6 røg vand på sporet i Padborg og vogn 7 ingen aircondition eller lys og ingen vand på toilettet

Sluttet af med på Odense st stod lkf med begge hænder bag ryggen strakt ud og kigget ned af toget selvom alt var lukket, men kom afsted efter et par minutter holdetid.

Citat fra: andersj Dato 28/06-23, 22:09Jeg overhørte i dag noget DSB-personale snakke om at kravet med døraflåsning er et internt DSB-krav og ikke noget Trafikstyrelsen har bedt om.

Jeg ved selvfølgelig ikke om det er rigtigt, men det har hele tiden været lidt et underligt krav som vi ikke har hørt om før hos øvrige operatører. Selv veteranbanerne har jo også lov til at køre med ulåste døre/låger.

Man kanske för veterantåg fortfarande minns olyckan i Versaille 1842.
Där tog ett tåg eld och brände inne och dödade omkring 100 passagerare.
Fram till dess låstes dörrar manuellt före avgång och låstes upp manuellt utifrån vid ankomst.

Om veterantåg inte har automatisk låsning vid en viss hastighet och automatisk upplåsning vid stopp,
så kan de få köras enligt farfarsregeln som säger att om de är godkända sedan förut är de godkända, även om nya regler kräver säkrare funktioner.

I dag kører der regionaltog fra Kh til Hamburg (!!!):

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

(Ja, jeg ved godt det bare er en teknikalitet i de bagvedliggende systemer).

Hilsen Mikkel

Citat fra: M. Qvist Dato 30/06-23, 10:22Det skyldes primært paskontrollen. Det er ikke mit indtryk at politiet har sat ekstra betjente ind selvom togene nu er blevet dobbelt så lange. Da jeg var i Padborg sidste weekend havde de kun 2 betjente til at tjekke hele stammen.

I Malmö har man löst brist på poliser genom att ha fejk-poliser, dvs personer som ska kontrollera pass utan att vara poliser.
De får be om pass och kontrollera de som har pass som inte kräver visum eller EU-idkort.
Om någon inte har något pass eller idkort eller har visum får en riktig polis ta över.
Det måste då alltid finnas minst en riktig polis.

Gå op Sider: 1 ... 25 26 [27] 28 29 ... 34
Det militære sidespor ved Næstved
Det militære sidespor ved Næstved

I slutningen af 1800-tallet spillede jernbanerne en stor rolle i tilfælde af krig - og dem var der mange af i Europa. For at skaffe en hurtig forbindelse mellem Køge-Næstved banen og Slagelse-Næstved banen blev et militært forbindelsesspor anlagt nord for Næstved station.

Læs mere
Veterantog kalender

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak