Citat fra: LM94 Dato 28/10-22, 14:45Citat fra: RasmusD Dato 28/10-22, 13:19Det lyder helt skørt. Man har jo købt 16 af EB'erne specifikt med det formål at køre sandwich-formation til Hamborg med Talgo-vognene. Det har man vel ikke gjort, uden at tænke systemskiftet i Padborg med?
Eller er der specifikt noget ved IC1-vognene ifht til Talgo, der gør systemskiftet sværere?
Det var efter sigende noget omkring en strømoptager i tysk strømsystem og en i dansk, ville skabe nogle ikke holdbare komplikationer. At man kunne koble hovedafbryderen ud på en af dem, burde være simpelt, men åbenbart ikke en holdbar løsning.
Med det forbehold, at dette kan være et rygte.
Hvis varmeledningen er forbundet til begge maskiner, så er spænding og frekvens forskellig i de 2 ender af den, hvis man ikke gør noget klogt.
Kan strømaftagere i de 2 lokomotiver hæves og sænkes uafhængigt af hinanden uden ligefrem at rigge det ene ned?
Hvis ikke, så må man bruge en variant af rutinen fra et-strøms-loko - dvs skubbe bagerste lok forbi neutralsektionen - hvis man må dét.
Alternativt må bagerste lok rigges ned inden afgang fra Padborg, og så rigges op i enten Tinglev eller Flensborg...
Men mon ikke det enten er en and eller et punkt der skal rettes i forbindelse med godkendelse til at køre i både DK og D?