Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Rullende materiel

- Tyske IC1-vogne overtager trafikken til Hamborg
Gå ned Sider: 1 ... 24 25 [26] 27 28 ... 34
Hur sker vändningarna på Hamburg Hbf? Växlas tåget undan och loket gör rundgång en bit ifrån Hbf, eller byter man till ett annat lok (som kanske kan koppla på längst bak?)? För inte gör man väl rundgång vid plattformen (för man disponerar väl bara en halv plattformslängd har jag läst)?

Hej,

Jeg har udgivet en komplet turreportage på Youtube om indvielsesrejsen for det første IC1-tog mellem København og Hamborg.

Du kan også se hele "forkert dør"-oplevelsen i Ringsted.

https://www.youtube.com/watch?v=yFxPo5AC4Wk

God fornøjelse!

Jeg var også ude første dag med IC1 i drift, og en video der fra kan ses her:


Billeder kan ses her:
https://www.simontog.dk/my-veterantog-koersel-med-my-1126-for-banedanmark-22-06-2023/

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

Mvh
Simon Mosbjerg Mørch
https://www.simontog.dk

Citat fra: MortenLarsen94 Dato 22/06-23, 11:22
Citat fra: Gladedk Dato 22/06-23, 08:44Ic1198 aflyst idag ic1183 køres med ic3.. så står stadig skidt til
Hvordan vil du køre EB til Aarhus da? Jeg forstår egentlig godt at IC 1183 køres med IC3  ;D

Til gengæld blev IC 1196 (afg. 12:45 fra Hamborg mod København) kørt med 3xIC3 i stedet for EB+IC1-vogne. Af samme grund kørte toget på tysk side som "Ersatzzug IC 2938", og mellem Ringsted og København var det delaflyst og erstattet af et nyt tognummer med kørsel over Roskilde og ankomst på Hovedbanen kl. 16:11 i stedet for 15:58.

Der er p.t. kun et spor over Østfyn, så i Odense måtte toget vente på et forsinkede modkørende København-Hamborg-tog, så ankomst i København blev reelt først 16:37...


Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

Det kniber også lidt i dag.
Afgangen klokken 1332 fra Ringsted mod Hamburg blev også kørt med 3 x IC3.

Tyske IC1-vogne overtager trafikken til Hamborg
Af Ulf Broman. 23/06-23, 15:52.
Seneste redigering: 23/06-23, 15:53 af Ulf Broman
Och tåget 13.32 verkar gå tillbaka som 91190 i kväll (kan man se i Padborg på dinstation.dk) med 3 IC3.

Ännu konstigare tåg är 91192, avgång Padborg 16.59, det visas som att det skulle bestå av ett tågsätt IC1 med 2 IC3-or först.
Om det verkligen stämmer vore det intressant se på bild.

Citat fra: Ulf Broman Dato 23/06-23, 15:52Och tåget 13.32 verkar gå tillbaka som 91190 i kväll (kan man se i Padborg på dinstation.dk) med 3 IC3.

Ännu konstigare tåg är 91192, avgång Padborg 16.59, det visas som att det skulle bestå av ett tågsätt IC1 med 2 IC3-or först.
Om det verkligen stämmer vore det intressant se på bild.
Ja, 91190 (ikke 91192) ser godt nok lidt spændende ud i dag...

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

Hilsen Mikkel

Citat fra: Ulf Broman Dato 23/06-23, 15:52Och tåget 13.32 verkar gå tillbaka som 91190 i kväll (kan man se i Padborg på dinstation.dk) med 3 IC3.

Ännu konstigare tåg är 91192, avgång Padborg 16.59, det visas som att det skulle bestå av ett tågsätt IC1 med 2 IC3-or först.
Om det verkligen stämmer vore det intressant se på bild.

Jeg tog ingen billeder, men kørte med 91192 i går, og det var en normal IC1 togstamme bag et Vectron.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

Det bliver da kun mere og mere spændende  :D

Cirkus DSB!

Interessant. Lad os håbe, der er nogen ude på trainspotting.
Forresten plejer vogn 5 at medtage cykler, og vogn 12 er kupevogn med 1. klasse!!

Citat fra: SGN Dato 24/06-23, 12:07Cirkus DSB!
vist mere Banedanmark i dette tilfælde men det bliver formentlig undersøgt grundigt, om det er grundet, for mange neutralsektioner eller hvad skylden er.
Med venlig hilsen Bent Jensen

Kan nogen huske om der var samme problemer med Bimz / Bimdz vognene dengang de kørte mellem Fredericia og Hamburg?
Jeg mindes ikke at EA'erne have problemer med strømforsyning under neutralsektioner eller at personalet skulle rundt og låse dørene manuelt inden ankomst til hver station.
Det var da heller ikke tilfældet på nattoget?

Ikke hørt om problemer med nævnte vogne men de 3 fleksvogne havde når de kørte skiløber til Frankrig.
Med venlig hilsen Bent Jensen

Jeg overhørte i dag noget DSB-personale snakke om at kravet med døraflåsning er et internt DSB-krav og ikke noget Trafikstyrelsen har bedt om.

Jeg ved selvfølgelig ikke om det er rigtigt, men det har hele tiden været lidt et underligt krav som vi ikke har hørt om før hos øvrige operatører. Selv veteranbanerne har jo også lov til at køre med ulåste døre/låger.

Anders

Gå op Sider: 1 ... 24 25 [26] 27 28 ... 34

DB Cargo

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak