Citat fra: Carsten Dato 19/06-23, 07:28Forhåbentlig er det kun betjenings-/begynderfejl, som dog også er at forvente når man ikke har lavet nogen driftssimulering.
Du plejer at være bedre orienteret Anders, der har været driftssimulering.
Mvh
Carsten
Driftssimulering i praksis så. Altså klargøring, rangering til perron, stop på alle planstop inkl. afgangsprocedure, tjek at klimaanlæg virker og kan genstartes efter neutralsektioner/systemskift osv.
Citat fra: bth Dato 19/06-23, 10:38Citat fra: andersj Dato 18/06-23, 22:54Forhåbentlig er det kun betjenings-/begynderfejl, som dog også er at forvente når man ikke har lavet nogen driftssimulering.
Rundt i krogene lyder det også at der er udfordringer med klimaanlæg i nogle vogne, bl.a. efter systemskifte i Padborg.
Og det vil kun blive værre i sommerens løb. Det er den generelle opfattelse at jo mere morderne vognen er jo mere følsom er den for strømudfald. Med den mængde neutralsektioner der nu er i det ganske land kan vogne ikke nå at "komme til sig selv" efter passage af neutralsektionerne. Men måske DSB som jo inte prata svenska kan få Bane Dk til at sætte strøm på en række af de nye Neutralsektioner.
/Bjørn
Så burde de jo ikke være særligt følsomme, taget deres alder i betragtning. Jeg var dog med en IC1 stamme fra Frankfurt til Hamburg sidste år hvor klimaanlægget i min vogn pludselig stoppede, muligvis ved en neutralsektion. Men det krævede bare at togpersonalet startede det igen ved tryk på en knap i vognens teknikskab i vestibulen.
Citat fra: Mikkelhk Dato 19/06-23, 10:44Citat fra: andersj Dato 19/06-23, 00:42Denne video er interessant, da den viser afgangsproceduren: https://www.youtube.com/watch?v=AwRX9FoG_P4
Den er lidt anderledes end normalt ved DSB, da EB'erne ikke har færdigmeldeblink (vekselblink) og det har IC1 vognene heller ikke. IC1 vognene har heller ikke brummer. Så nu skal lokomotivføreren både have arm og hoved ud af vinduet til både at give og modtage færdigmelding. Det må så også betyde at EB'erne eller lokomotivføreren skal være udstyret med grøn lygte til afgivelse af SR signal nr. 13.1.1.1. i mørke. (færdigmelding).
Er det ikke ved at være "nat", når 1190 rammer Ringsted klokken 23.30 (eller endda Odense allerede 22.32)? Måske kunne man lokke en lokal derfra ud med et kamera? Kenny Kariyawasam bor vist i eller meget tæt på Ringsted, og han er i hvert fald kendt for optagelser af høj kvalitet.
Jo, det har du da ret i. Heroppe nordpå er der først solnedgang 22:20 i disse dage, men det bliver alligevel aldrig helt mørkt her i juni.