Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Rullende materiel

- Tyske IC1-vogne overtager trafikken til Hamborg
Gå ned Sider: 1 ... 17 18 [19] 20 21 ... 34
Citat fra: MMN Dato 29/05-23, 13:10
Citat fra: esni Dato 26/05-23, 10:45Kan 200 km/t vireklig nås inden landegrænsen?
Og sker det i praksis?

De har været over 250km/t da de testede den nye bane til Ringsted, så det kan sagtens nås
Har X2000 været brugt til test af den nye bane til Ringsted? (Det har jeg ikke hørt før...)

200 km/t er først tilladt fra Peberholm. Jeg ved ikke hvor  hurtigt der køres inden da - vil man kunne nå at accelerere til 200 km/t inden landegrænsen?

Men selvfølgelig kan de 200 km/t godt tænkes i retning mod Danmark


Eskild

En lille hilsen fra Langenfelde lørdag morgen ;)

mvh
Marc

Deutsche Bahn reklamerer nu også for omstillingen til IC1 på Facebook. Den synlige kommentar er anonymiseret - og nej, das geht nicht mit Deutschlandticket.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet. 

Anders

Så er der netop kørt en ny forsyning IC1 og Vectron lokomotiver fra Kh i retning af "ny bane".

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

Hilsen
Niels

Som jeg forstår formationerne på https://www.vagonweb.cz/razeni/vlak.php?zeme=DB&kategorie=IC&cislo=1191&nazev=&rok=2023, så vil Avmmz altid være i Kh enden af stammen. Men er der nogle der ved hvordan vognen er vendt?

Altså: på billedet her, er kupeerne på Ingerslevsgade siden eller på Carsten Niebuhrs gade siden?

Indtil videre har kupéerne vendt mod Ingerslevsgade på de billeder og videoklip af vognene jeg lige har kunnet finde. Men det er ikke sikkert at alle Avmmz vognene vender den samme vej.

Man kan på afstand se hvilken vej kupéerne vender ved at kigge på de små vinduer ved siden af indstigningsdørene. I kupésiden er de mælkehvide, da toiletterne befinder sig i samme side som kupéerne.

De tre lokomotiver der er sendt afsted i dag forventes at ankomme med hver sin stamme til København i løbet af næste uge, så der er tre stammer klar til driftsstart den 17. juni.

Anders

Tak for gode nyheder.
Men hvor mange og hvilke EB lokomotiver er nu Tysklandsgodkendt DK-D ??
Når man ser på de talrige Vectroner på Kystbanen er ikke et eneste Lok D mærket!

Citat fra: esni Dato 26/05-23, 10:45Kan 200 km/t vireklig nås inden landegrænsen?
Og sker det i praksis?

Skulle lige forsøge og det var ikke noget problem at nå 200 km/t på Peberholm inden broen og dermed inden territorialgrænsen/rigsgrænsen.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

Den anden vej kunne der også køres 200 km/t et godt stykke på dansk territorium.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

Citat fra: Nordexpress Dato  9/06-23, 18:27Tak for gode nyheder.
Men hvor mange og hvilke EB lokomotiver er nu Tysklandsgodkendt DK-D ??
Når man ser på de talrige Vectroner på Kystbanen er ikke et eneste Lok D mærket!

3211, 3212, 3213, 3214, 3215, 3216, 3224, 3227, 3228, 3240, 3241 & 3242 er godkendt/opdateret eller på vej til at blive det.

Tyske IC1-vogne overtager trafikken til Hamborg
Af hummel_62, Biltris trinbræt. 10/06-23, 16:40.
Citat fra: Basse Dato 10/06-23, 16:29
Citat fra: Nordexpress Dato  9/06-23, 18:27Tak for gode nyheder.
Men hvor mange og hvilke EB lokomotiver er nu Tysklandsgodkendt DK-D ??
Når man ser på de talrige Vectroner på Kystbanen er ikke et eneste Lok D mærket!

3211, 3212, 3213, 3214, 3215, 3216, 3224, 3227, 3228, 3240, 3241 & 3242 er godkendt/opdateret eller på vej til at blive det.
ser frem til de kommer igang 8)

Er strækningen godkendt til den hastighed.

Kører du 200 km/h så skal højeste tilladte hastighed vist være 220 km/h???

Citat fra: TWB Dato 10/06-23, 22:22Er strækningen godkendt til den hastighed.

Kører du 200 km/h så skal højeste tilladte hastighed vist være 220 km/h???
? ? ? ? ? ? ? ?

Mvh
Lars

Citat fra: TWB Dato 10/06-23, 22:22Er strækningen godkendt til den hastighed.

Kører du 200 km/h så skal højeste tilladte hastighed vist være 220 km/h???

For 200 km/t skal den testkøres med +10%(220) for at blive godkendt, mon ikke den er det?

Citat fra: TWB Dato 10/06-23, 22:22Er strækningen godkendt til den hastighed.

Kører du 200 km/h så skal højeste tilladte hastighed vist være 220 km/h???

Hvad har du gjort for at undersøge, om det er tilfældet?

Citat fra: ivar Dato 10/06-23, 23:41
Citat fra: TWB Dato 10/06-23, 22:22Er strækningen godkendt til den hastighed.

Kører du 200 km/h så skal højeste tilladte hastighed vist være 220 km/h???

Hvad har du gjort for at undersøge, om det er tilfældet?
Noget meget mærkeligt!

Stillet spørgsmålet i dette forum!

Har du et problem med det?

Gå op Sider: 1 ... 17 18 [19] 20 21 ... 34
Svenska-lok
ContecRail

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak