Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Billeder og video

- Hovedgård 2024
Hovedgård 2024
Af Administrator Tommy Nilsson, Ringsted. 12/11-24, 15:36.
Hermed et par friske sommerbilleder fra Hovedgård, der nu er politigård.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

Tommy Nilsson
Webmaster
Jernbanen.dk

Hovedgård 2024
Af metrohenrik, Ringsted. 13/11-24, 07:38.
Er det Danmarks højest beliggende station?

Med venlig hilsen

Henrik Værum Høgh

Hovedgård 2024
Af Niels Munch. 13/11-24, 08:06.
Citat fra: metrohenrik Dato 13/11-24, 07:38Er det Danmarks højest beliggende station?

Jeg tror, Jelling har "æren".

M.v.h.
Niels

Hovedgård 2024
Af Ove Nygaard, Fredericia. 13/11-24, 08:24.
Citat fra: Tommy Nilsson Dato 12/11-24, 15:36Hermed et par friske sommerbilleder fra Hovedgård, der nu er politigård.

Hej Tommy,
Tak for flot billede af Hovedgård (politi)station. På det første billede ses en korrekt parkeret "Corolla", som ligner min (19 årige udgave) til forveksling. Men jeg har ikke været i Hovedgård, siden vi (regionen + Søren Lynge J) var til "rabaldermøde" på "Perronen" i Hovedgård med daværende Gedved Kommune om evt. genåbning af Hovedgård. Det var "først i halvfemserne", og konklusionen blev, at der ikke var passagerunderlag nok. Mødet sluttede med, at borgmesteren udtalte, at vi var nogle "værdige repræsentanter for DSB", og han så ud til at mene det, selv om vi kom med et NEJ.  8)
Bedste hilsener
Ove af Erritsø

Hovedgård 2024
Af tgsen. 13/11-24, 12:15.
Citat fra: Ove Nygaard Dato 13/11-24, 08:24
Citat fra: Tommy Nilsson Dato 12/11-24, 15:36Hermed et par friske sommerbilleder fra Hovedgård, der nu er politigård.
Hej Tommy,
Tak for flot billede af Hovedgård (politi)station. På det første billede ses en korrekt parkeret "Corolla", som ligner min (19 årige udgave) til forveksling. Men jeg har ikke været i Hovedgård, siden vi (regionen + Søren Lynge J) var til "rabaldermøde" på "Perronen" i Hovedgård med daværende Gedved Kommune om evt. genåbning af Hovedgård. Det var "først i halvfemserne", og konklusionen blev, at der ikke var passagerunderlag nok. Mødet sluttede med, at borgmesteren udtalte, at vi var nogle "værdige repræsentanter for DSB", og han så ud til at mene det, selv om vi kom med et NEJ.  8)
Det skal nok komme med banen Hasselager - Hovedgård. Navnet bliver 'Hovedgård Hovedbanegård'.

Hovedgård 2024
Af anho. 13/11-24, 14:36.
Citat fra: tgsen Dato 13/11-24, 12:15
Citat fra: Ove Nygaard Dato 13/11-24, 08:24
Hej Tommy,
Det skal nok komme med banen Hasselager - Hovedgård. Navnet bliver 'Hovedgård Hovedbanegård'.

Men Hovedgårdbanen får selvfølgelig ikke stop i Hovedgård Hovedbanegård. Hvis den skal have en standsning i byen, må det så blive til en separat station ved navn Hovedgård Hovedgårdbane.

Gå op Sider:[1]
Jærnbanen gennem 100 aar
Jærnbanen gennem 100 aar

Redaktionen har fra Kim Diedrichsen modtaget en scannet version af Illustreret Familie-Journals 26. Haandbog fra 1927, der indeholder ´En Skildring af Ildhestens Sejrsgang over Jorden og nogle træk af Jærnbanens Historie´. Hæftet er på 48 sider.

Læs mere
ContecRail

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak