Citat fra: Ove Nygaard Dato 9/09-22, 11:24Citat fra: Niels Munch Dato 8/09-22, 15:56Begejstringen er ellers uden grænser:
Kollektiv Trafik Forum 7. SEP 2022:
"Tog på tværs af Jylland har fået nye digitale signaler at køre efter
Siden maj har Banedanmark arbejdet på med at etablere nyt, digitalt signalsystem mellem Holstebro og Herning og videre til henholdsvis Vejle og Skanderborg
- Det er rigtig godt for passagerne på tværs af Jylland, at de nu kan se frem til mere stabil drift. Når ambitionen er at få flere med den kollektive trafik, så er tog til tiden essentielt. Det er det nye signalsystem med til at sikre, siger transportminister Trine Bramsen (S)."
Læs hele artiklen her: https://www.kollektivtrafik.dk/tog-paa-tvaers-af-jylland-har-faaet-nye-digitale-signaler-at-koere-efter/2424 .
M.v.h.
Niels
Jo, fint nok, ikke mindst begrebet "essentielt". Desværre har virkeligheden i overgangsperioden vist sig lidt langt væk fra den ministerielle begejstring. Det skal nok komme, når alle har fået erfaring i det nye system, ikke mindst med at håndtere uventede situationer!
M.v.h.
Ove af Erritsø, hvorfra jeg næsten kan skue over til "Trafiktårn Vest", hvor det hele styres fra "på tværs af Jylland"!
Begge dele kan sådan set godt være rigtigt. Selv om der er fejl, og også en "ny" slags fejl, som den beskrevne, så kan det samlede antal signalfejl og de deraf følgende forsinkelser godt være mindre.
Som jeg har forstået det, så er det det, som er situationen på de strækninger, der har haft ERTMS i noget tid - altså at der generelt er færre fejl end før udskiftningen. Hvordan det ser ud på de senest indkoblede, ved jeg ikke, men mon ikke de ender samme sted?