Kære misfornøjede
I princippet forstår jeg godt det du mener, men som krabsen skriver, glem alt om jernbaneentusiaster, de ved jo alt i forvejen og bruger mere tid på at finde fejl og give råd om flere aktiviteter, større udstillinger mv. (de skal jo ikke betale "og indgangsprisen er forvejen alt for høj"), og ikke at forglemme "dengang da museet blev oprettet...............".
For det første kan Thomas tog ikke gennemføres mere. Konceptet blev solgt til et nyt engelsk investerings selskab, der helt har sine egne tanker om HVAD, HVOR, HVEM og HVORLEDES og ikke mindst hvad det skal koste i royalty, licens, uddannelse af (museets) personale, fast ansatte som de mange frivillige (certificeret godkendelse) og rekvisitter mv. De sender ovenikøbet kontrollanter, der skal betales af udstiller (rejse fra UK, hotel, bespisning)! De nye regler skulle efterleves 100 % F.eks. måtte museets egen damploko litra Hs (Hansigne) slet ikke være "Thomas´es" hjælper!!
Nå, da publikum (de MANGE børnefamilier og MEDLEMMER af museumsklubben som betaler) samt lokale eller tilrejsende familier efterspørger noget for børnene, var det vel naturligt at bruge det man havde/har til rådighed og det blev til Koblingerne.
Udvide jernbanemuseet?
? Odense kommune ser helst skidtet fjernet for at kunne bruge grunden til andre formål, så søge om en udvidelse er nok ikke den vej man skal gå, vel? Til gengæld vil der blive bygget et stort opbevaringsområde for materiellet i nærheden af, hvor DJK nu har sine vognhaller. Dermed kan andre lokaliteter opgives og give en bedre økonomi. Og måske kan der arrangeres "et og andet" ud herfra. Hvem ved.
Sluttelig husk lige på, at det ikke mere er hverken DSB eller Bane der "bare betaler". Det er en fond der skal ud og søge!!
Med venlig hilsen
Steffen Dresler (en tidligere Thomas hjælper).