Citat fra: Petteri Dato 20/08-22, 18:20Mandag og tirsdag er der indsat togbusser mellem Kj og Hf på grund af test af det nye signalsystem.
Uden at vide konkret hvordan systemet er opbygget, virker det lidt mærkeligt at der skal en sporspærring til, for at teste et system som har kørt i flere år, og som vel er designet til at skabe en mere pålidelig banedrift. Er der nogle der kan give en forklaring på dette?
De 2 aftener er småting. I de næste 2 weekender er både Køge-Næstved, Ringsted-Køge-Vigerslev og samt forhåbentlig Køge-Roskilde spærret pga. test af signalsystem. Og der kommer mere i løbet af efteråret..
Lokaltog kommer tit i sidste øjeblik, mens DSB er gode til at melder i god tid.
Set udefra så ligner det at det nye signalsystem er mindre moden i østområdet i forhold til vest. Vest udruller nu i etaper, hvor de ikke tester på forhånd så det påvirker passagerne, mens øst har en del testarbejder forud en strækning tager i brug med spærringer. Og der også det indtryk jeg har fået som svar efter jeg har spurgt en lederne i Banedanmark om det.
Der er bøvl med at få bl.a. trafikinformation i sync med virkeligheden på Sydbanen, så nogle på Næstved Station fik melding om at toget var forsinket og troede de have godt tid til at gå i 7-eleven - toget kørte i virkeligheden til tiden... Det er kommet
denne besked ud af. Der er del funktioner, som trafikstyringssystemet skulle tage sig af automatisk, som nu sker manuelt.