Citat fra: Lasse Toylsbjerg Petersen Dato 4/08-22, 09:19Citat fra: Thomas Larsen Dato 3/08-22, 21:01Men forbindelsen mod vest, er allerede idag en joke.
Rejseplanen foreslår allerede i dag, at en tur fra Rødvig til Øster Doense sker via Køge - København -H - Københavns Lufthavn, Kastrup - Fly til Aalborg Lufthavn - Bus til Aalborg - Tog til Arden og bus til Øster Doense....
https://rejseplanen.dk/webapp/#!P|TP!histId|1!histKey|H298423
Løsningen ender jo nok med lidt mere dobbeltspor mellem Køge og Køge Nord, flere markerboards og så det fjerde perronspor i Køge.
I øvrigt er det hurtigere for studerende fra Stevns at skifte til S-tog i Køge og tage på Gymnasiet i Solrød Strand, end at tumle med busser i Køge eller køre helt til Roskilde.
...og ja, jeg ved godt, at jeg nu er utaknemmelig (bor i Havdrup) når jeg pludselig har behov for forbindelser til Øster Doense, i stedet for at sætte pris på, at jeg kan komme direkte til Himlingøje og Tokkerup...
/Lasse
Nu er det vel ikke et urimeligt krav, at have gode forbindelser vest på.
På en bane som iøvrigt allerede eksisterer.
Der er altså ikke behøv for store guldrandede løsninger.
Bare at man f.eks kan kordinere afgangene om aftenen.
Eller at man måske beholder 2 afgange i timen vestpå i k23.
Det syntes jeg ikke er for meget at forlange.
Om Østbanen skal kobles direkte på Køge nord. Var fra min siden bare en videreførelse af trådstarters debat.
Og ikke et reelt ønske/krav fra min side, for en bedre forbindelse til/fra Køge Nord.
Jeg ønsker bare at Køge Nord, kan bruges til andet, end "bare" at komme til KBH.(som der blev nævnt her inde)