Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Udland

- Itzehoe - med Metal-Train Wacken
Itzehoe - med Metal-Train Wacken
Af Baumann, Hjordkær. 4/08-22, 15:45.
Jeg var en tur til Itzehoe station i går, fordi jeg hørte at der skulle komme en
særtog fra München til Itzehoe med mange Metal-fans som skulle transporters
videre fra stationen til festivalpladsen Wacken med shuttlebusser.
Toget bestod af 16 vogne fra EURO-Express med 2 elektrisk lokomotiver baur. 111
og skulle ankomme ved 8:48 i Itzehoe, dog med +40 minutters forsinkelse.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
DB 111 067-5, ankomst med 40 minutters forsinkelsen
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Sovevogn Euro WLABmz 61 81 70-70 008-1, tidl. fransk vogn?
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Kupevogn Euro Bvcmz 61 80 50-71 202-4, tidl. DB pop-farve vogn
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
De sidste 2 EURO-vogne var der ikke plads til ved perronkanten
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Smart / ZUG 111 108-7
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.   
Retur- tomkørsel afg. kl. 1100 mod syden, her set ved Stör broen   

Citat fra: Baumann Dato  4/08-22, 15:45Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Sovevogn Euro WLABmz 61 81 70-70 008-1, tidl. fransk vogn?

Vognen stammer fra bestanden af CIWLs "Type P" (inox) fra 1955, som i 1971 solgtes til en række europæiske statsbaneselskaber, herunder ÖBB, der lod dem indgå i TEN-puljen i ombygget stand under betegnelsen AB30. Vognen er én af 10 (70 001-70 010), der gik til ÖBB, nu registreret ved A-EURO. Hvor den er bygget, har jeg ikke lige fundet, men det ved sovevognseksperterne nok.

M.v.h.
Niels

Hej igen,

CIWL fik i 1955-56 bygget i alt 80 stk. sovevogne af "Type P", og jf. denne franske wiki: https://fr.wikipedia.org/wiki/Carel_et_Fouch%C3%A9 leverede franske Carel Fouché & Cie 25 af disse (CIWL nr. 4526 - 4550).

Italienske Ansaldo var også involveret i leverancen, men hvorvidt det omfattede alle resterende, ved jeg ikke.

Carel Fouché & Cie havde rustfrit stål som sin specialitet qua en fremstillingslicens fra amerikanske Budd. Firmaet blev overtaget af og integreret i Alstom-koncernen.

Data fra Euro-Express: https://www.euro-express-sonderzuege.de/schlafwagen .

M.v.h.
Niels

Gå op Sider:[1]
Stenlejerne på Sjællands Odde A/S
Stenlejerne på Sjællands Odde A/S

Sjællands Odde består primært af sten og grus, som er ført dertil af skiftende havstrømme. I næsten 100 år blev disse materialer gravet ud, knust, sorteret og fragtet bort, og en 600 mm smalsporsbane med både damp- og diesellok spillede en vigtig rolle i et effektivt transportsystem.

Læs mere

Jernbanebøger

På Sporet af 2017

På Sporet af 2017. Pris 230 kr.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak