Citat fra: krabsen Dato 3/08-22, 17:44Citat fra: Thomas Larsen Dato 3/08-22, 17:12Ved nærmere eftertanke.
Så er en shunt stadigvæk mulig.
https://map.krak.dk/m/XXAJt
Gefion ejer jorden vest for den aflange sø.
Så man kan godt lige snige et spor ind der.
Du mener formentlig øst for søen..
Men der er noget der hedder mindste kurveradius - den kommer da godt nok på overarbejde?
Citat fra: Thomas Larsen Dato 3/08-22, 17:12Men da der alligevel er enkeltsporet ind til Køge station.
Har det nok ikke den store betydning.
Og hvad skulle formålet egentlig være? At give passagerer fra Skensved og Gødstrup lettere adgang til Køge nord for at kunne tage toget vestpå? Mon antal potentielle passagerer kan retfærdiggøre omkostningerne, når de allerede kan køre nordpå og skifte i Roskilde.
Nej.
Jeg mener vest for den aflange sø, som ligger langs med sporet ind mod Køge.
Og så skal min streger på kortet ikke tages 100% pålydende.
Hvis man skulle lave en bane ind der.
Er jeg sikker på at man laver en shunt, som overholder mindste målene for en kurve radius.(der er lidt skov man kan tage af)
Om det kan betales sig,ved jeg af gode grunde ikke.
Men det ville da være en hjælp til pendlere som skal vest på.(her tænker primært på dem fra Stevns)
Så de ikke skal skifte tog 2 gange, for at komme vest på.