Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Generelt

- Hvorfor skal DSB være så elendigt?
Gå ned Sider: 1 2 3 [4]
Citat fra: andersj Dato  8/08-22, 11:57
Citat fra: TKVJ M 4 Dato  7/08-22, 20:52Man kunne løse noget af problemet ved at indsætte et ekstra togsæt til/fra Padborg

Man kunne have løst hele sommerens problematikker ved at afkorte Flensburg-togene til Padborg og have aftalt med DB Regio at de vendte deres RE7 i Padborg. Så kunne man have benyttet Tysklands-IC3'erne til at køre med tre togsæt på alle Hamburg-tog og man kunne have benyttet hvilket som helst litra mellem Fredericia og Padborg. Man kunne endda have kørt aflastningstog eller gennemgående vogne direkte fra København til Padborg.

Men det nemmeste er selvfølgelig altid at bestille togbusser.

I år har der dog også været det problem at RE7 mellem Flensburg og Hamburg er overfyldt, både pga. 9€ billetten, men også pga. de mange rejsende til og fra Danmark.

Sikkert en udmærket idé, men ville det kræve mere materiel i omløb - og ekstra personale (altså hos DB)?

Hvorfor skal DSB være så elendigt?
Af andersj, Aalborg. 8/08-22, 16:51.
Ikke på RE7, der ankommer i Flensburg i minuttal 40 og afgår i minuttal 15. Det tager 10 minutter at køre fra Flensburg til Padborg.

Personalemæssigt kan der selvfølgelig opstå et merbehov, men det er nemmere at løse end et øget materielbehov.

I Danmark har der vel været en del materiel i overskud denne sommer pga. sporarbejde, især Øresundstog og dobbeltdækkervogne. Hvor der er vilje er der vej.

Anders

Citat fra: andersj Dato  8/08-22, 11:57
Citat fra: TKVJ M 4 Dato  7/08-22, 20:52Man kunne løse noget af problemet ved at indsætte et ekstra togsæt til/fra Padborg

Man kunne have løst hele sommerens problematikker ved at afkorte Flensburg-togene til Padborg og have aftalt med DB Regio at de vendte deres RE7 i Padborg. Så kunne man have benyttet Tysklands-IC3'erne til at køre med tre togsæt på alle Hamburg-tog og man kunne have benyttet hvilket som helst litra mellem Fredericia og Padborg. Man kunne endda have kørt aflastningstog eller gennemgående vogne direkte fra København til Padborg.

Men det nemmeste er selvfølgelig altid at bestille togbusser.

I år har der dog også været det problem at RE7 mellem Flensburg og Hamburg er overfyldt, både pga. 9€ billetten, men også pga. de mange rejsende til og fra Danmark.

DB Regios personale (Der er operatør på RE7 for NAH.SH) er ikke uddannet til kørsel til/fra Padborg. Derudover er ændringer i udbudskontrakter aldrig noget man bare lige gør (og slet ikke uden ekstra penge)

Togsættene på RE7 kører også så dårligt at man prøver at minimere brugen så meget som muligt, herunder at de skal kører så få km som muligt.

Hvorfor skal DSB være så elendigt?
Af andersj, Aalborg. 8/08-22, 18:52.
Men igen, hvor der er vilje er der vej. NAH.SH betaler jo også DSB for at køre til Flensburg, så det ville nok ikke udgøre den store økonomiske forskel. At bestille ekstra kørsel med eksisterende materiel er da også noget der foretages hyppigt i Tyskland, især i denne sommer med 9€ billetten hvor man flere steder har tilkøbt hverdagskapacitet i weekenderne eksempelvis.

Jeg vil endda påstå at man kunne have gennemført det tiltag indenfor et par måneder, hvis alle parter spillede med. Det er faktisk utroligt hvor hurtigt man har fået stablet rigtig meget ekstrakørsel på benene i Tyskland med alle mulige operatører efter 9€-billetten blev annonceret.

Anders

Citat fra: andersj Dato  8/08-22, 18:52Men igen, hvor der er vilje er der vej. NAH.SH betaler jo også DSB for at køre til Flensburg, så det ville nok ikke udgøre den store økonomiske forskel. At bestille ekstra kørsel med eksisterende materiel er da også noget der foretages hyppigt i Tyskland, især i denne sommer med 9€ billetten hvor man flere steder har tilkøbt hverdagskapacitet i weekenderne eksempelvis.

Jeg vil endda påstå at man kunne have gennemført det tiltag indenfor et par måneder, hvis alle parter spillede med. Det er faktisk utroligt hvor hurtigt man har fået stablet rigtig meget ekstrakørsel på benene i Tyskland med alle mulige operatører efter 9€-billetten blev annonceret.
Citat fra: andersj Dato  8/08-22, 18:52Men igen, hvor der er vilje er der vej. NAH.SH betaler jo også DSB for at køre til Flensburg, så det ville nok ikke udgøre den store økonomiske forskel. At bestille ekstra kørsel med eksisterende materiel er da også noget der foretages hyppigt i Tyskland, især i denne sommer med 9€ billetten hvor man flere steder har tilkøbt hverdagskapacitet i weekenderne eksempelvis.

Jeg vil endda påstå at man kunne have gennemført det tiltag indenfor et par måneder, hvis alle parter spillede med. Det er faktisk utroligt hvor hurtigt man har fået stablet rigtig meget ekstrakørsel på benene i Tyskland med alle mulige operatører efter 9€-billetten blev annonceret.

Når du kommer midt i en kontraktperiode og spørg DB Regio hvad det koster, så kan de jo helt selv sætte prisen og NAH.SH er grundlæggende ligeglad med fjerntrafik.

Det kunne jo være at nogle ting var blevet undersøgt uden at du ved det.

Hvorfor skal DSB være så elendigt?
Af andersj, Aalborg. 8/08-22, 19:13.
Citat fra: Time will tell Dato  8/08-22, 19:02Det kunne jo være at nogle ting var blevet undersøgt uden at du ved det.

Point taken.

Anders

Gå op Sider: 1 2 3 [4]

Asynkronlokomotiver
Asynkronlokomotiver

Tomas Larsson har udarbejdet denne rapport på svensk (i PDF-format) om anvendelsen af asynkrone motorer i danske, svenske og tyske lokomotiver. Under 1977 provkörde den norska statsjärnvägen (NSB) och den danska statsjärnvägen (DSB) en ny lokomotiv type DE 2500.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak