Citat fra: banemanden Dato 5/08-22, 09:38Citat fra: vollensir Dato 4/08-22, 20:57De tal kan du stikke op hvor man er højest når man plukker jordbær. Der er rigtig mange rejsende fra Vejle og op af den skrå, især til Herning og Holstebro. Og nu har man kørt direkte tog fra Struer til København i så mange år, og det kunne man sagtens blive ved med. Og ved at udlicitere har man netop generet mange folk, og jaget rigtig mange over i deres biler. I DSB's tid kørte regionaltogene helt til Fredericia, der var som regel god plads i toget.
Jeg ved godt du SYNES der er rigtig mange rejsende på den strækning, men det passer simpelthen ikke. Ingen påstår der ikke er nogen, men der er ikke nok til at retfærdiggøre udgiften til intercity trafik, som i øvrigt kan bruges meget fint og bedre andre steder.
Hvis det eneste du kan diske op med er ting du selv synes og "det har man kunne gøre i mange år, så det skal blive ved" som stærkeste argument, så må jeg nok indrømme, at jeg er glad ved tanken om du ikke har større indflydelse. For så ville det godt nok se skidt ud.
Tak for snakken.
Nej det er da bedre at hægte en hel landsdel af og ødelægge det for mange. Man har kørt lyn og intercity tog I rigtig mange år helt til Thisted, på Langå banen og ned langs vestkysten og det kunne man sagtens blive ved med. Men i nogle popsmarte menneskers hovede skal der kun spares og spares og skæres ned. Vi udlicitere og privatisere det hele for det er meget billigere og fordi de hjernedøde nede i EU siger det...
Det gamle system fungerede rigtig udmærket med direkte tog fra/til Struer hver anden time over Herning, regionaltog der kørte helt til Fredericia også hver anden time. Direkte tog fra Struer til Skjern og Esbjerg var der også. Men nej lad os da bare smadre det hele og jage alle dem der har mulighed for det over i egen bil. Så det kun er skolebørn og studerende der rejser med toget, folk gider ikke at skifte tog flere gange på deres rejse de vil med samme tog hele vejen og have nogle ordentlige forbindelser.
Man ødelagde også én rigtig god arbejdsplads for rigtig mange DSB ansatte i Struer, folk blev spredt rundt nogle til Arriva, andre til Midtjyske jernbaner og nogle få fik lov at blive tilbage ved DSB indtil 2024. Så står de der og ikke ved hvad de skal virkelig godt gennemtænk af de nødder der besluttede det her I sin tid, de skulle have det største Los i røven.
Men det er der nogle tumper der sidder bag et skrivebord og kun kigger på regneark og tal der ikke syntes de skal have muligheden for. Ved ikke om du er en af dem banemanden, for så har du da godt nok tabt sutten et eller andet sted.
Og selv tak for snakken...