Citat fra: andersj Dato 4/08-22, 16:05Stop nu, det handler sku da ikke om de håndøre som en IC3 bruger ekstra i brændstof i forhold til en Desiro/Lint - man kører alligevel ikke med togfører til Struer hos DSB.
Det handler ikke om håndører, for det ER ikke håndører. Du kan ikke bare tilsidesætte det som "en sjat diesel". Heller ikke når det handler om togtrafikken i Nordjylland, som jo blandt andet medførte en omlægning af personalet og depotet i Aalborg, som igen medførte en MEGET stor besparelse for DSB og dermed staten. Jeg er klar over, at trafikken ikke blev nedlagt, men overdraget til Nordjyske og at de derfor bruger penge på diesel istedet for DSB. Glem nu heller ikke stordriftfordelene for Nordjyske - trafikken i nordjylland er blevet både stærkere og mere robust og, igen, tallene kan du ikke diskutere. Heller ikke dem der måler kundetilfredshed.
Du kommer aldrig nogensinde udenom, at hvis det var rentabelt og gav mening for flertallet, så havde man gjort det. Driften Vejle-Struer har så få passagerer, at du ikke kan retfærdiggøre IC forbindelser, fordi de KOSTER penge. IC og S-tog er det, der genererer størst overskud i DSB, så det siger ikke så lidt, at man uden videre accepterer at afgive strækningen. Synes sgu det er noget ærgerligt, at man kan få det til at lyde som om verden er ved at gå til fordi de ikke kan køre med IC3 fra Struer.