Citat fra: D 826 Dato 4/08-22, 08:22Kære banemand
Tal kan bruges til meget. Det kan godt være, at der i det samlede tal ikke er flertallet som rejser København-Struer, men en del af dem som gjorde, fravælger det nye produkt, da det er for besværligt.
Jeg vil gerne give et andet eksempel, hvor regnedrengenes tal viste, at der ikke var så mange kunder. For godt 5-7 år siden fjernede man nogle morgen afgange på Sjælland, for der var ikke så mange kunder. Det bevirkede, at man ikke kunne møde tidligt i København uden at skulle ankomme halvanden time før. Folk måtte købe bil, så de var tabt for togene. På min arbejdsplads var det alene 4 d af 16 personer, vi var ikke alene med de mødetider. I gamle dage kaldt man det salamimetoden. Fjern lidt, så kommer resten lidt af sig selv.
Hilsner Keld
Statistikken har jo stadig ret. Det er få det går udover. Du glemmer så også lige alle dem, der har fordele af det.
Fordelen er bedre punktlighed, som er det, der er mest efterspurgt, i fjerntogstrafikken. Det er godt, at man går væk fra at forbinde enkeltsporede baner, med dobbeltsporede, da forsinkelser nemt spreder sig begge veje.
For mange jyske byer, er det helt normalt at skifte, og har været det i nogen tid. Hvorfor skulle Vejle-Struer særbehandles når andre ikke har direkte forbindelser?
Man er velkommen til at tjekke DSBs månedsrapporter, som viser, at det er få der bruger disse forbindelser.
Man kan ikke gøre alle tilfredse, men flertallet, kan man godt.