Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Rullende materiel

- 5 Me´ere til NRFAB i Sverige
5 Me´ere til NRFAB i Sverige
Af Administrator Tommy Nilsson, Ringsted. 1/04-22, 20:09.
https://www.jvmv2.se/forum/index.php?mode=thread&id=264577#p264577
DSB ME 1524, 1526, 1530, 1533 og 1537 ser ud til at være afleveret til den nye ejer.
Hvem har datoen for, hvornår de forlod Danmark?

Tommy Nilsson
Webmaster
Jernbanen.dk

5 Me´ere til NRFAB i Sverige
Af Administrator Tommy Nilsson, Ringsted. 11/04-22, 10:32.
Citat fra: Tommy Nilsson Dato  1/04-22, 20:09https://www.jvmv2.se/forum/index.php?mode=thread&id=264577#p264577
DSB ME 1524, 1526, 1530, 1533 og 1537 ser ud til at være afleveret til den nye ejer.
Hvem har datoen for, hvornår de forlod Danmark?
Stadig ingen, der ved - eller kan finde - denne dato?

Tommy Nilsson
Webmaster
Jernbanen.dk

1530 og 1537 - 09.12.2021
1524, 1526 og 1533 - 10.02.2021

5 Me´ere til NRFAB i Sverige
Af Administrator Tommy Nilsson, Ringsted. 11/04-22, 17:05.
Citat fra: Ole Dinesen Dato 11/04-22, 16:421530 og 1537 - 09.12.2021
1524, 1526 og 1533 - 10.02.2021
Tak! Så kan jeg opdatere databasen og tilføje maskinerne til NRFAB på www.svenska-lok.se
(Og du mener selvfølgelig 2022 for de sidste tre maskiner).

Tommy Nilsson
Webmaster
Jernbanen.dk

Citat fra: Tommy Nilsson Dato 11/04-22, 17:05
Citat fra: Ole Dinesen Dato 11/04-22, 16:421530 og 1537 - 09.12.2021
1524, 1526 og 1533 - 10.02.2021
Tak! Så kan jeg opdatere databasen og tilføje maskinerne til NRFAB på www.svenska-lok.se
(Og du mener selvfølgelig 2022 for de sidste tre maskiner).

Jep :-)

ME 1503, 1504, 1508, 1515, 1528, 1531 og 1532 er sendt til Sverige i dag.

5 Me´ere til NRFAB i Sverige
Af Administrator Tommy Nilsson, Ringsted. 21/04-22, 13:59.
Citat fra: Ole Dinesen Dato 21/04-22, 13:31ME 1503, 1504, 1508, 1515, 1528, 1531 og 1532 er sendt til Sverige i dag.
Superinfo! Jeg takker og opdaterer databasen.

Tommy Nilsson
Webmaster
Jernbanen.dk

5 Me´ere til NRFAB i Sverige
Af andersj, Aalborg. 21/04-22, 21:10.
1524, 1533 og 1526 er i dag trukket til Padborg. 1530 var også med i toget på billeder fra Høje Tåstrup, men den er ikke med på billeder fra Odense.

Trækkraft var BR 185 330. Jeg ved ikke hvad de skal i Padborg.

Anders

Citat fra: Tommy Nilsson Dato 11/04-22, 17:05
Citat fra: Ole Dinesen Dato 11/04-22, 16:421530 og 1537 - 09.12.2021
1524, 1526 og 1533 - 10.02.2021
Tak! Så kan jeg opdatere databasen og tilføje maskinerne til NRFAB på www.svenska-lok.se
(Og du mener selvfølgelig 2022 for de sidste tre maskiner).

Hvilken kategori står de "nye" svenske MEer under på den svenske side Tommy?

5 Me´ere til NRFAB i Sverige
Af Administrator Tommy Nilsson, Ringsted. 21/04-22, 21:31.
Citat fra: Stennicke Dato 21/04-22, 21:18
Citat fra: Tommy Nilsson Dato 11/04-22, 17:05
Citat fra: Ole Dinesen Dato 11/04-22, 16:421530 og 1537 - 09.12.2021
1524, 1526 og 1533 - 10.02.2021
Tak! Så kan jeg opdatere databasen og tilføje maskinerne til NRFAB på www.svenska-lok.se
(Og du mener selvfølgelig 2022 for de sidste tre maskiner).

Hvilken kategori står de "nye" svenske MEer under på den svenske side Tommy?
Under NRFAB (Når jeg får tid): https://www.svenska-lok.se/pbane_main.php?s=439&g=m

Tommy Nilsson
Webmaster
Jernbanen.dk

Citat fra: andersj Dato 21/04-22, 21:101524, 1533 og 1526 er i dag trukket til Padborg. 1530 var også med i toget på billeder fra Høje Tåstrup, men den er ikke med på billeder fra Odense.

Trækkraft var BR 185 330. Jeg ved ikke hvad de skal i Padborg.

nu er det ren spekulation men kunne det være de er blevet lejet ud til CFL Cargo?


5 Me´ere til NRFAB i Sverige
Af andersj, Aalborg. 22/04-22, 16:42.
Citat fra: TogNørd Dato 22/04-22, 13:47
Citat fra: andersj Dato 21/04-22, 21:101524, 1533 og 1526 er i dag trukket til Padborg. 1530 var også med i toget på billeder fra Høje Tåstrup, men den er ikke med på billeder fra Odense.

Trækkraft var BR 185 330. Jeg ved ikke hvad de skal i Padborg.

nu er det ren spekulation men kunne det være de er blevet lejet ud til CFL Cargo?

Det skulle vist være DB Cargo der har lejet dem, ifølge kommentarerne på Facebook. De har også nærmest haft kronisk mangel på diesellokomotiver de seneste mange år og til sommer tages den første MZ ud til ETCS + DK-STM udrustning.

Anders

Citat fra: andersj Dato 22/04-22, 16:42...og til sommer tages den første MZ ud til ETCS + DK-STM udrustning.
Det er da en meget interessant oplysning! Er det noget du har hørt på vandrørene eller er der mere solide kilder?
Ing.dk har jo for nylig skrevet en del om at signalsystemet hæmmer gods på skinner når BaneDK begynder at "pille" på strækningen imellem Peberholm og Padborg bl.a. fordi ingen af godsoperatørerne kan retfærdiggøre indbygning af ETCS og især DK-STM.
Nu er DB Cargo så rykket sig?

5 Me´ere til NRFAB i Sverige
Af andersj, Aalborg. 22/04-22, 23:11.
Det er ved at være et par år siden at DB Cargo meldte ud på de sociale medier at MZ'erne skulle have ETCS + DK-STM, men følgende citat stammer fra denne Ingeniøren artikel

DB Cargo tager deres første lokomotiv ud af drift til juni for at få indbygget ERTMS systemet og STM-boksen...

Anders

5 Me´ere til NRFAB i Sverige
Af Michael Deichmann, Gribskov kommune. 23/04-22, 07:42.
Jeg må til at læse ing.dk mere omhyggeligt! Tak, Anders.

Gå op Sider:[1]

Danske privatbaner

Læs historien om:
Vejle - Give Jernbane

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak