Den 15. juli, dagen efter EM-finalen, startede DB InfraGo den første af mange hovedrenoveringer af slidte jernbanestrækninger. Det er i Tyskland en ny metode for at komme i bund i efterslæbet på vedligehold og fornyelse af jernbaneinfrastrukturen ved at totalspærre strækningen i en længere periode.
Man har startet ud med den travleste jernbanestrækning i Tyskland - "Riedbahn" mellem Frankfurt am Main og Mannheim, hvor overkørsler indtil juli stadig blev betjent af ledvogtere der åbnede og lukkede bomme med håndkraft.
Signaler og køreledningsmaster bliver fløjet med helikopter til og fra strækningen for ikke at forstyrre sporrenoveringen.
Deutsche Bahn har lavet/laver en dokumentationsserie på syv afsnit, hvoraf det første afsnit på 30 minutter havde premiere den 21. november. De følgende afsnit bliver offentliggjort med en måneds mellemrum. De kommende afsnit bliver dog offentliggjort på streamingtjenesten "Joyn" under ProSiebenSat.1 først, men det fremgår ikke hvornår de bliver tilgængelige på YouTube.
Første afsnit kan ses her:
https://www.youtube.com/watch?v=m0ssQ-6o-b4I 2025 skal strækningerne Hamburg–Berlin og Emmerich–Oberhausen hovedrenoveres og frem mod 2030 skal i alt 40 strækninger på sammenlagt 4.000 km hovedrenoveres.