Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Trafikpolitik

- DSB Trafikvision 2030
Gå ned Sider: 1 [2]
DSB Trafikvision 2030
Af steenth. 17/08-22, 21:17.
Citat fra: paw-go-daw Dato 17/08-22, 20:47Der står kun af det er undersøgt med mulig åbning 2024/2025, men kan ikke se hvornår man har besluttet at anlægge perronerne og hvornår arbejdet skal finde sked??
Banedanmarks side er ikke blevet opdateret. Projektet er flyttet til Metroselskabet iflg Finansloven 2022, som i forvejen bygger på stationen. Og der er afsat penge til projektet, så man kan få en tunnel under Øresundsbanen, som den dyreste alternativ. Og det har været udbud på den del - CRSH7.

Som jeg læser det er der 22 linjer til KH og 4 linjer, der kører syd om, i alt 26 linjer i myldretiden.

I Stationskapaciteten ved København H fra 2013 står: Overordnet viser analysen, at kapaciteten på København H er tilstrækkelig for nuværende efter gennemførelsen af KØR-projektet. Kapaciteten på
ind- og udkørslen af København H bruges op med åbningen af den nye
bane mellem København og Ringsted i 2018 og med timemodellen finansieret af Togfonden DK. Trafikken kan dog rummes når Signalprogrammet er gennemført i 2021.


Og: Scenarium 2: 23 linjer mod København. Det maksimale antal tog som de tilstødende strækninger har kapacitet til.


Ringstedbanen er som bekendt åbnet, signalprogrammet lader vente på sig men forventes dog klar i 2030, og projektet med forenkling af spor-layout bliver først færdig langt efter 2030. Det eneste der er flueben ved er fly-overen ved Ny Ellebjerg.

Er planen realistisk?

Gå op Sider: 1 [2]
Hedehusene Skærvefabrik A/S
Hedehusene Skærvefabrik A/S

I 1892 stiftede ingeniør Peter Madsen "P. Madsens Skjærvefabrik og Grusgrav ved Hedehusene" og startede dermed gruseventyret i Hedehusene. Her er historien om virksomheden med fokus på både de smalsporede og de normalsporede baner samt de tilhørende lokomotiver.

Læs mere
Billige jernbane T-shirts

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak