Citat fra: Niels Munch Dato 23/07-22, 09:24Siden mit besøg ved Halligbanen i Dagebüll 1999 er der dukket ny trækkraft op i form af dette 2-akslede akkumulatorlok:Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.Landesbetrieb für Küstenschutz, Nationalpark und Meeresschutz, Schöma 7200/2021, Dagebüll 21.07.2022 (nm).Kære Niels,Det må siges at være et lokomotiv (en "trækkraft"), der lever op til ønskerne/kravene om "grøn transport". Akkumulatorerne skal jo oplades et eller andet sted, men det er nok planlagt omhyggeligt, for vi er jo på de kanter, hvor kystsikring og klimaproblemer ikke bare er "noget snak"! (Jeg noterer mig, at "hovedtråden" taler om, at smalsporbanen medtager "overnattende turister", men det er nok ikke i vognene, de overnatter, men.... ) Bedste hilsenerOve af ErritsøM.v.h.Niels
Citat fra: Ove Nygaard Dato 23/07-22, 11:25Kære Niels,Det må siges at være et lokomotiv (en "trækkraft"), der lever op til ønskerne/kravene om "grøn transport". Akkumulatorerne skal jo oplades et eller andet sted, men det er nok planlagt omhyggeligt, for vi er jo på de kanter, hvor kystsikring og klimaproblemer ikke bare er "noget snak"! (Jeg noterer mig, at "hovedtråden" taler om, at smalsporbanen medtager "overnattende turister", men det er nok ikke i vognene, de overnatter, men.... ) Bedste hilsenerOve af Erritsø
Citat fra: T. Rithmester Dato 24/07-22, 21:44Angående smalsporsområdet ved Dagebüll, er der fri adgang til området, eller skal man spørge sig for på sit gebrokne skoletysk ?
Citat fra: Niels Munch Dato 29/08-22, 18:01Doogebel fungerer dog som krydsningsstation, og på de eneste bygninger, der findes dér, er banen kommet de autonome kunstnere i forkøbet:Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.Begge fotos Dagebüll 21.07.2022 (nm).
Citat fra: Michael Deichmann Dato 30/08-22, 02:49Citat fra: Niels Munch Dato 29/08-22, 18:01Doogebel fungerer dog som krydsningsstation, og på de eneste bygninger, der findes dér, er banen kommet de autonome kunstnere i forkøbet:Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.Begge fotos Dagebüll 21.07.2022 (nm). Den udsmykning ser nu ret autoriseret ud - ingen tags.
Citat fra: vestjyden Dato 30/08-22, 08:23Citat fra: Michael Deichmann Dato 30/08-22, 02:49Citat fra: Niels Munch Dato 29/08-22, 18:01Doogebel fungerer dog som krydsningsstation, og på de eneste bygninger, der findes dér, er banen kommet de autonome kunstnere i forkøbet:Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.Begge fotos Dagebüll 21.07.2022 (nm). Den udsmykning ser nu ret autoriseret ud - ingen tags.Det er også NEG selv der har fået dem malet:https://www.neg-niebuell.de/index.php/ueber-uns/fotogalerie
Citat fra: Michael Deichmann Dato 30/08-22, 14:38Det anede mig. :-)
Citat fra: Niels Munch Dato 30/08-22, 16:45Citat fra: Michael Deichmann Dato 30/08-22, 14:38Det anede mig. :-)Det kunne næppe andet, al den stund at jeg skrev, at banen er kommet de autonome kunstnere i forkøbet.
Amagerbanen på cykel. Pris 260 kr.