Citat fra: LM94 Dato 9/08-22, 19:32Citat fra: thomastog Dato 5/08-22, 11:26Citat fra: LM94 Dato 5/07-22, 11:12CitatHvordan vil du få plads til tre gange så mange tog gennem Ringsted? Roskilde? København? Hvor skal de vende? Hvor skal de opstilles? Det er det, der spørges ind til.
Et forsigtigt gæt: Man kunne bruge Belvedere til den tid, når dens formål som klargøringsstation for EB og DD er flyttet til Næstved. I den forbindelse vil man kunne bruge de mange spor som vendespor. KT forsvinder, så vidt jeg ved, i forbindelse med nedlægning af OBV og åbning af det nye værksted/klargøringscenter ved CNG (Carsten Nieburhs Gade).
Det giver ikke mening.
Hvis et tog kommer til København og skal vendes, for at køre det den anden vej... Hvordan skulle dine eksempler afhjælpe det ?
Som du beskriver det, vil du forværre situationen. Et tog fra vest kører til Kh, bliver vendt ved perron, for at køre på vendespor (Belvedere/Gb), for at blive vendt og køre tilbage til perron, hvor det vender ved perron, for at køre tilbage mod vest ?
Det er præcist det der gøres i dag, mere eller mindre.
Øh nej.
Tog der ankommer vest-fra kører enten videre til Østerport/Helgoland/Helsingør og så retur; eller også vender det ved perron og kører til/fra Lufthavnen.
Eneste undtagelse er tog, der skal tages ud på København (evt. hvis der skal forsynes på Kh).
Men nævn da frisk nogle tog, der kommer vestfra, vender ved perron Kh, for at køre tomt til Belvedere/Gb for blot at blive vendt der, og så køre til perron Kh og vende ved perron.
Du startede med at skrive, at du ville få mere kapacitet på Kh, ved at tage tog der vender ved perron, og køre dem til Belvedere/Gb og tilbage. Det giver ikke mere kapacitet på Kh, da du så skal vende et tog to gange ved perron, fremfor én gang, eller nul, hvis du vender Kk/Hgl/Hg.