Citat fra: Thomas Boberg Nielsen Dato 1/07-22, 23:41Kære Anders
Så et eller andet sted er svaret måske, at ingen af delene er attraktive eller kan betale sig: Ingen gider tage en langsom forbindelse, "der standser alle steder", og markedet er ikke stort nok til en direkte forbindelse Aarhus-Hamburg eller Aarhus-Fredericia/Kolding-Hamburg.
Dermed er vi tilbage til før privatbilen blev hvermandseje. På både godt og ondt.
Bedste hilsner
Thomas
Individuel trafik er kommet for at bive.
Om x antal år vil vi se førerløse køretøjer som vil tilbyde dem som ikke selv har et køretøj en billig mulighed for at komme rundt.
Så kollektiv trafik skal bruges til et som er dens force - nemlig at flytte mange på kort tid.
Altså primært pendlere.
Tante Anna som 2x årlig skal til Jylland for at besøge familien er ligeglad om turen tager 2 eller 3 timer.
Hun vil derfor gerne have en kollektiv transport som kører til tiden, er ren og pæn, har plads og ikke koster en formue.
Om der så stop 6 eller 12 x på turen betyder mindre.