Citat fra: thomastog Dato 25/08-22, 07:28Citat fra: steenth Dato 24/08-22, 09:15Citat fra: Sporhund Dato 22/08-22, 18:03Citat fra: steenth Dato 22/08-22, 13:51De 2 aftener er småting. I de næste 2 weekender er både Køge-Næstved, Ringsted-Køge-Vigerslev og samt forhåbentlig Køge-Roskilde spærret pga. test af signalsystem. Og der kommer mere i løbet af efteråret..
Forhåbentlig ikke. Det er da stærkt bekymrende, at man skal bruge så store grænseflader, så man er nød til at lukke al trafik på en hel strækning, i stedet for at opretholde trafikken til nærmeste nabostation.
De nye sikringsanlæg dækker flere stationer, hvor de gamle normalt dækker et. Det giver nogle udfordringer, når man skal tjekke nyt. Og her er overgangen imellem 2 strækninger, som skal tjekkes, hvor mig bekendt skal skiftes til en anden radioblok center (RBC) undervejes på sted med flere togveje. Jeg kan godt forestille mig at Køge Nord har nogle udfordringer, som et skift på fri bane ikke har.
Køge Nord ligger på den fri bane, i SR sammenhænge.
Hvis du er uenig, må du gerne oplyse, i hvilken km stationsgrænserne ligger, samt hvor I(/VI) signaler er placeret.
Du mistro sammenhængen. Hovedemnet er test af det nye signalsystem, hvor Køge Nord og Lille Syd skal forbindes og hvor der kun skal bruges ETCS. Dvs. SR er ikke relevant her.
Problemet er er forklaringsmæssigt, hvor ORF ikke indeholder de samme begreber som SR. Eller de bruger begreber som man ikke vil bruges af alle i det daglige...
Hvis kigger i strækningsoversigten, så er sporstiftet, hvor Lille Syd deler sig imod Køge Nord og Roskilde dækker af ETCS stopmærker Lw-211 og Kjn-063 (i km 36,4) fra hhv Lille Skensved og Køge Nord og Kj-404 fra Køge - efter sporskiftet er Kj-402 i km 36,6. Så der må være en skillepunkt ved km 36,4 og 36,6, hvor der skiftes Radio Blokcenter og sikringsanlæg
Spørgsmålet hvad skal kalde det. SR har en god definition på "Station" og "Fri bane". Men området omkring Køge Nord, Køge og Lille Skensved dækker med nyt signalsystem mere end de gamle stationer, hvor grænsen er ved I-signalet, mens med den nye er vel området huset med teknisk dækker. Men kan kalde steder som Køge og Lille Skensved som en station, når man diskuttere området, som en samling af spor, sporskiftere og perroner? For strækningsoversigten kalder det "område med sporskifter"... vil det i praksis ikke være det vil stadig vil kalde en station... DSB vil jo kalde "planmæssigt standsningssted" som en station over for publikum... Og Køge Nord - vil det også i praksis dække området ved sporskiftet på Lille Syd?
Samme med "Fri bane". Det kaldes "spor udenfor område med sporskifter"... Det skillepunkt imellem Lille Syd og Køge Nord, hvor der skal skiftes RBC, ligger i et område, hvor det ikke er simpel i forhold til fx "spor udenfor område med sporskifter" - det som man i SR simpel kalder "Fri bane"...