Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Rullende materiel

- om lokaltog ic2 og mjbad tørfisken
om lokaltog ic2 og mjbad tørfisken
Af BL97, England. 18/04-25, 12:19.
hej sammen

den 8 og 9 maj håbe jeg at rejse på y tog før de er ik i drift mere, men jeg håber også at se tørfisken, har jeg mulighed eller måske skal den være i en depot eller noget?

også fra 10 til 12 maj har jeg fritid omkrig sjælland, hvad er den bedste sted for at se ic2 toge? jeg har en lidt plan eller ide om jeg tager toget på mondag til lollandsbanen men jeg er også i helsingør på lørdag, jeg huske at der var ic2 der også, eller nær, hvor er bedste for at se dem?

jeg snakker ik dansk, kun nogle ord, undskyld hvis du forstå mig ik, jeg kan skriv igen på engelsk hvis du behøver for den :)

Af Leif Jørgensen, Hedehusene. 18/04-25, 12:48.
Seneste redigering: 18/04-25, 12:51 af Leif Jørgensen
Der er ikke IC2 i Helsingør, og det har der aldrig været. Der har været i Hillerød, men det er mange år siden. De fleste kører i dag på Lollandsbanen. Derudover kører der nogle enkelte på Tølløsebanen.

Med venlige hilsner
Leif Jørgensen

Af Per Holm, nær 133 m perronlængde på strækn. 880. 18/04-25, 13:49.
Quite good Danish!

mvh. Per

... og i persontrafikken bør al skifte mellem transportmidler være hurtigt, kort, i læ, niveau-delt og tørt, såvel for fritgående som for hjulbårne (barnevogn, kørestol eller rollator) rejsende.

If you want to be sure to ride an IC2, you should go to the Nykøbing F - Nakskov line (Lollandsbanen). You can also find some of them on the Tølløse - Slagelse line (Tølløsebanen) but you might have to be patient if the first train that arrives is a LINT, because that line runs a mix of LINT and IC2.

I personally think they're quite wonderful local trains. The seats are not as comfortable as an IR4 or IC3, but I greatly prefer the IC2 over the LINT - it has the right balance of amenities for short-distance services, with ease of access, good accommodations, and a stable ride quality.

Gå op Sider:[1]

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak