Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Trafikpolitik

- Spor 0
Spor 0
Af J@n46. 15/04-25, 23:52.
Hvordan kan det være at det ankommer i spor 0?

Spor 0
Af Krabsen. 16/04-25, 08:27.
Fordi det ikke skal videre og derfor ikke behøver tage kapacitet fra spor 1?

Spor 0 bruges jævnligt til parkering...

Spor 0
Af Lasse Duusgaard, Aalborg SØ. 16/04-25, 10:23.
Citat fra: Krabsen Dato 16/04-25, 08:27Fordi det ikke skal videre og derfor ikke behøver tage kapacitet fra spor 1?

Spor 0 bruges jævnligt til parkering...

Ja, og jeg har også set st der har været afgang fra spor 0 mod syd.

Jeg mener at efter sporrenoveringen i 2024 blev det gjort muligt at afgå fra spor 0 mod syd... noget der vist ikke var muligt før.

Med venlig hilsen

Lasse Duusgaard

Spor 0
Af Niels Munch. 16/04-25, 11:31.
Citat fra: J@n46 Dato 15/04-25, 23:52Hvordan kan det være at det ankommer i spor 0?

Forhold omkring benyttelsen af spor 0 i Aalborg blev i øvrigt drøftet videre herfra: https://www.jernbanen.dk/forum1/index.php/topic,2064.msg22613.html#msg22613 .

M.v.h.
Niels

Spor 0
Af andersj, Aalborg. 16/04-25, 17:33.
Spor 0 benyttes flittigt pt. da lyntoget ankommer i spor 1 blot 8 minutter senere og IC-toget skal rangeres tilbage ud til et udtræksspor for at komme igennem forsyningen og ind på p-risten.

Så typisk afventer IC'eren i spor 0 at lyntoget ankommer i spor 1.

Anders

Spor 0
Af Jens Hansen. 16/04-25, 22:25.
Hvad er problemet, spor 0 er et togvejsspor og der er en perron?

JH

Spor 0
Af ivar. 16/04-25, 23:45.
Citat fra: Jens Hansen Dato 16/04-25, 22:25Hvad er problemet, spor 0 er et togvejsspor og der er en perron?

JH

Hvorfor skulle der være et problem?

Der bliver stillet et - måske undrende - spørgsmål til sporbenyttelsen af en, der måske ikke er opdateret på Aalborg Station.

Der bliver givet sobre svar og henvist til en tidligere tråd om ombygningen.

-ivar

Spor 0
Af Jens Hansen. 17/04-25, 08:53.
Helt fint!

J5

Spor 0
Af andersj, Aalborg. 22/04-25, 21:00.
Indenfor de sidste par uger er spor 0 "forlænget" så det nu kan tage to IC3, hvilket en del af Esbjerg-Aalborg togene kører med under sporarbejdet i Aarhus hvor der er begrænset mulighed for op- og nedformering i Aarhus og hvor der generelt kører færre tog Langå-Aarhus-Skanderborg.

Med "forlænget" så er det ikke fordi perronen er blevet længere, men stop-mærket er flyttet så tæt på sporstopperen at det reelt er overflødigt. Men nu kan alle døre lige præcis være ved perron hvis der køres helt tæt på sporstopperen.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.   

Anders

Spor 0
Af Anders Larsen. I dag 00:25.
Når vi nu er ved Spor 0, hvor mange findes der så.

Jeg kan kun komme i tanke om Ølby (og Aalborg selvfølgelig) men der må være flere.

Spor 0
Af anho. I dag 01:25.
Citat fra: Anders Larsen Dato I dag 00:25Når vi nu er ved Spor 0, hvor mange findes der så.

Jeg kan kun komme i tanke om Ølby (og Aalborg selvfølgelig) men der må være flere.

Hillerød har både et Spor 0 og et Spor 4n som skiltede perronspor.

Spor 0
Af Mikkelhk, Lunderskov. I dag 01:30.
Citat fra: Anders Larsen Dato I dag 00:25Når vi nu er ved Spor 0, hvor mange findes der så.
Esbjerg, Varde og Vemb falder mig ind på stående fod. Hvis du også tæller spor 0 uden perron, er der flere, f.eks. Glostrup og Høje Taastrup.

Hilsen Mikkel

Spor 0
Af Dan V. P. Christiansen, Århus. I dag 08:07.
Aarhus H; det ene letbanespor 🙂

Spor 0
Af andersj, Aalborg. I dag 13:49.
Indstil signalprogrammet kom forbi i oktober 2018 blev spor 15 i Hjørring "markedsført" som spor 0 overfor passagererne (trafikinformation og skiltning viste spor 0, mens det i TIB og i Kmp Hjørring hed spor 15), ligeledes blev spor 13 markedsført som spor A. Der var og er dog aldrig planmæssige afgange fra spor 13, kun ankomster i forbindelse med stammebytte på Hirtshalsbanen.

Anders

Gå op Sider:[1]

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak