Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Rullende materiel

- LINT "BOING"
LINT "BOING"
Af idealofsweden, Ulstrup.. 15/04-25, 08:47.
Hej.
Jeg har undret mig over hvorfor ARRIVA's LINT sæt af og til laver en "BOING" lyd. Er der nogen der ved det?

Silas Lang

LINT "BOING"
Af andersj, Aalborg. 15/04-25, 10:19.
Det har jeg også undret mig over i Nordjyske Jernbaners Lint. Det lyder lidt som en fjeder der bliver løsnet og lyden kommer fra jacobsbogien i midten af toget. (Hvis det altså er samme lyd vi snakker om).

Jeg mener ikke at have hørt den lyd på andre togtyper, i hvert fald ikke på Desiro'erne.

Anders

LINT "BOING"
Af Thomas Larsen. 15/04-25, 11:04.
Har de mon fået inspiration fra Nik & Jay.

LINT "BOING"
Af Niels Munch. 15/04-25, 11:16.
Citat fra: Thomas Larsen Dato 15/04-25, 11:04Har de mon fået inspiration fra Nik & Jay.

Nej, de har blot trukket den så hårdt op, at fjederen er sprunget (boing), hvorefter de(n) arme passager(er) er overladt til skæbnen i en ligeså upålidelig togbus :P .

LINT "BOING"
Af re20000, Jenslev Trinbræt. 15/04-25, 11:29.
Jeg har (for en del år siden) også undret mig over en Boinglyd i iR4 tog. Den kom muligvis oppe fra loftet (ikke fra højttalerne!). Den kom tilfældigt, ikke i forbindelse med traktion eller opbremsning.

LINT "BOING"
Af thomastog. 15/04-25, 11:36.
Citat fra: re20000 Dato 15/04-25, 11:29Jeg har (for en del år siden) også undret mig over en Boinglyd i iR4 tog. Den kom muligvis oppe fra loftet (ikke fra højttalerne!). Den kom tilfældigt, ikke i forbindelse med traktion eller opbremsning.
Formodentlig hovedafbryder i forbindelse med neutralsektioner.

LINT "BOING"
Af Theis Andersen. 15/04-25, 15:18.
Jeg har flere gange i Øresundstoget hørt en høj pop-lyd, og jeg har faktisk kun oplevet den, når toget kører ud fra Københavns Hovedbanegård og gennem de skarpe kurver. Det er især, når man sidder i stillezonen, som jo ligger lige over en bogie. Er det hjulene, der rykker sig på skinnerne?

Gå op Sider:[1]

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak