Citat fra: esni Dato 23/04-25, 13:15Citat fra: Mikkelhk Dato 22/04-25, 01:21Citat fra: 1993matias Dato 21/04-25, 22:43Citat fra: Per Holm Dato 21/04-25, 21:29Det betyder vel bare at de manglende forbindelser ikke kan køres for signal men i givet fald skal ind- eller udrangeres.
Er du sikker på det? For så havde man vel ikke brudt skinnestregen ved sporskifter? Det ses ikke sådan andre steder ved systemgrænser, hverken Køge (ETCS) eller Østerport og Lersøen (CBTC)
Jeg har skrevet lidt om det i den tidligere tråd om ERTMS i Sydvestjylland (vi skulle åbenbart have endnu en tråd): https://www.jernbanen.dk/forum1/index.php/topic,2525.msg26248.html#msg26248. Der er (eller vil blive) monteret afløbssko i sydenden af spor 1 og i nordenden af spor 2, og indgangssporskifterne i begge ender er aflåst med låsebolte til kørsel i venstre gren. Det er derfor ikke fysisk muligt at køre "fra SR til OR" eller omvendt, medmindre afløbsskoene afmonteres og låseboltene på sporskifterne fjernes.
Med de skeptikere der ofte færdes her i forum, så vil det være skønt at se fotos af disse spærringer
Jeg har desværre ikke min daglige gang i området, men jeg er også selv interesseret i at se hvordan det i praksis er udført.