Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Faste anlæg

- Værksted i Mogenstrup overdrages til DSB 1. juni
MT Højgaard er nu inde i slutspurten på værkstedet i Mogenstrup, der overdrages til DSB 1. juni.

For knap en måned siden lagde de denne video op på YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=1Z3UuOi6KW0

Umiddelbart ser det ud til at det vil være mest praktisk at få styrevognen ind forrest på området, i forhold til at lokomotivet så ikke er spærret inde bag vognene på opstillingssporene. Er der planer om at vende alle dobbeltdækkerstammerne når Mogenstrup tages i brug?

Anders

Citat fra: andersj Dato  6/04-25, 22:31MT Højgaard er nu inde i slutspurten på værkstedet i Mogenstrup, der overdrages til DSB 1. juni.

For knap en måned siden lagde de denne video op på YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=1Z3UuOi6KW0

Umiddelbart ser det ud til at det vil være mest praktisk at få styrevognen ind forrest på området, i forhold til at lokomotivet så ikke er spærret inde bag vognene på opstillingssporene. Er der planer om at vende alle dobbeltdækkerstammerne når Mogenstrup tages i brug?

Det tror jeg vi vil blive kede af. Hvis du sender stammen ind med ABs'en først, så spærrer du netop EB'eren inde, når stammen skal på værksted. Alle tog som skal ind på værkstedet ankommer fra Næstved, så alle vogne skal være nord for EB'eren for at trykke/køre dem hen til overdragelsesområdet, hvor EB'eren kan kobles fra og køre tilbage mod opstillingen, således en rangermaskine kan trække vognene ind i hallen. 

Spændende at se der kommer jernbane live, og når DSB tager det i brug. Hvad var det nu som skal serviceres der?

DD og EB'et?

Citat fra: LM94 Dato  6/04-25, 23:06
Citat fra: andersj Dato  6/04-25, 22:31MT Højgaard er nu inde i slutspurten på værkstedet i Mogenstrup, der overdrages til DSB 1. juni.

For knap en måned siden lagde de denne video op på YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=1Z3UuOi6KW0

Umiddelbart ser det ud til at det vil være mest praktisk at få styrevognen ind forrest på området, i forhold til at lokomotivet så ikke er spærret inde bag vognene på opstillingssporene. Er der planer om at vende alle dobbeltdækkerstammerne når Mogenstrup tages i brug?

Det tror jeg vi vil blive kede af. Hvis du sender stammen ind med ABs'en først, så spærrer du netop EB'eren inde, når stammen skal på værksted. Alle tog som skal ind på værkstedet ankommer fra Næstved, så alle vogne skal være nord for EB'eren for at trykke/køre dem hen til overdragelsesområdet, hvor EB'eren kan kobles fra og køre tilbage mod opstillingen, således en rangermaskine kan trække vognene ind i hallen. 

Det giver selvfølgelig bedre mening end det driftskoncept jeg havde i hovedet.

Citat fra: lomse Dato  7/04-25, 09:35Spændende at se der kommer jernbane live, og når DSB tager det i brug. Hvad var det nu som skal serviceres der?

DD og EB'et?

+ Talgo.

Anders

Ic5 hvor få de værksted?

Citat fra: lomse Dato  7/04-25, 10:32Ic5 hvor få de værksted?

København og Aarhus, hvor Aarhus bliver det store værksted, som det er i dag for MF og MG.

Vides det om der måske kommer et åbent hus igen, som der var for nogle år siden. Dengang var der ikke helt så meget at se.

Citat fra: Skylight Dato  7/04-25, 21:27Vides det om der måske kommer et åbent hus igen, som der var for nogle år siden. Dengang var der ikke helt så meget at se.

Kender ikke noget i støbeskeen, men det undrer mig hvis der ikke laves et igen.

Citat fra: Skylight Dato  7/04-25, 21:27Vides det om der måske kommer et åbent hus igen, som der var for nogle år siden. Dengang var der ikke helt så meget at se.

IDA Rail har den 14.04.2025 et besøg på DSB's IC5 Værksted i Brabrand. Man kan - mod kontingent - være medlem af IDA Rail uden at være ingeniøruddannet.

Arrangementet er fuldtegnet, men der er oprettet venteliste. Link: https://ida.dk/arrangementer-og-kurser/arrangementer/besog-pa-dsbs-ic5-vaerksted-i-brabrand-358526 .

M.v.h.
Niels

Gå op Sider:[1]
Veterantog kalender

Danske privatbaner

Læs historien om:
Sydfynske Jernbaner

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak