Citat fra: HenrikW Dato I dag 11:41Tak for info
Søger man med anførselstegn omkring "På skinner" fås 604 resultater, hvilket bla skyldes de mange forskellige tidspunkter, den samme udsendelse har været bragt.
Det kan anbefales at filtrere udfra kanalen DR HD, så har man kun 208 resultater - men ikke alle ved måske, hvilken kanal programmet blev sendt på. Og hvad med de mange udsendelser, der blev sendt dengang DR kun havde een kanal? Filtreres yderligere efter kategorien Dokumentar, er vi nede på 22 resultater. Men så forsvinder nogle af strækningerne også..
Den største kritik synes jeg dog er, at filmene er komprimeret alt for hårdt og næsten ikke værd at se på, så jeg vil sige, der er plads til forbedringer.
Tilgangen til DR's arkiv virker noget discountagtig, men jeg ved ikke hvad politikerne havde forestillet sig, da de lavede medieforliget, men forhåbentlig en noget bedre løsning, som i højere grad vil retfærdiggøre alt det materiale som DR har liggende i arkivet.
Løsningen virker til at være en sendefladeoptagelse, der så er klippet efter programoversigten på den pågældende dag. Det bevirker at den samme udsendelse ligger rigtig mange gange, det er dels spild af plads og det giver alt for mange svar, når man søger på et emne eller en udsendelse.
Komprimeringen ligner noget fra fjernsynets barndom, grynet og sløret. Det kan man faktisk ikke være bekendt, når man tænker på, at det er licensbetalerne/skatteyderne der har betalt for alt indholdet, og derfor som minimum må have krav på at den tekniske kvalitet er i orden.