Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

S-tog, metro, letbaner

- Spørgsmål: pæle på S-tog perronen
Hej
Jeg var for en gangs skyld ude og kører med S-toget i går. Frederikssund-østerport. Der bemærket jeg at der i hver ende af perronen står en metal pæl. En for hvert spor. Med en pil op/ned (frem/tilbage) og hvad jeg tror var en tryk knap. Samt et mærke. Tror det var på Skovlunde, mod Herlev at der stod HE-30.ikke sikker

Spørgsmål: er dette? Tænker sikkerhed?  Tog stop? Men en knap så publikum tilgængelige?

Håber nogen jan svare på det.

Iøvrigt en behagelig oplevelse med tog og bus,(Biltris/Frederikssund) 2 timer, så er Sjælland stor

Citat fra: lomse Dato I dag 09:17Hej
Jeg var for en gangs skyld ude og kører med S-toget i går. Frederikssund-østerport. Der bemærket jeg at der i hver ende af perronen står en metal pæl. En for hvert spor. Med en pil op/ned (frem/tilbage) og hvad jeg tror var en tryk knap. Samt et mærke. Tror det var på Skovlunde, mod Herlev at der stod HE-30.ikke sikker

Det er afsnitsmærker, til cbtc-blokke.

Den lille "knap" er, så vidt jeg husker, et tag (NFC?) der kan aflæses trådløst i forbindelse med sporarbejde.

..hvis der stod "Her30", har du sikkert været i Skovlunde ?

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

Spørgsmål: pæle på S-tog perronen
Af larsht, København. I dag 17:09.
Citat fra: thomastog Dato I dag 09:42
Citat fra: lomse Dato I dag 09:17Hej

Det er afsnitsmærker, til cbtc-blokke.

Den lille "knap" er, så vidt jeg husker, et tag (NFC?) der kan aflæses trådløst i forbindelse med sporarbejde.
RFID :)

Mvh
Lars

Gå op Sider:[1]
Svenska-lok

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak